לומדים תורה

הרב עובדיה יוסף: האם חובה לשים מחיצה בחתונה?

"כמה מקרים באו אלי ורצו לבטל את החתונה לגמרי, היתה מחלוקת, אלה רצו מחיצה ואלה לא רצו, עד שדברתי אתם דברי כיבושין וחזרו בהם". הדברים מלוקטים משיעורי הרב, ומובאים בלשון קדשו הטהורה

(צילום אילוסטרציה: פלאש 90/ יואב ארי דודקוביץ’)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90/ יואב ארי דודקוביץ’)
אא

ברצוני לומר בהזדמנות זו דבר אחד שמעיק עלי ומצער אותי. יש עתונאי אחד שתמיד אומר דברים בשמי, פעמים שהוא מסלף בכוונה ביודעין, ויש שיכול להיות שהוא עם הארץ לא הבין. הולך מפרסם בעתונים כל מיני דברים בשמי. 'אשר לא צויתי ולא דברתי ולא עלתה על לבי' . כתב כותרת גדולה באיזה עתון שאמרתי שלא צריך לעשות מחיצה כשיש חתן וכלה.

לא אמרתי כך, זה מסלף את דברי! הבאתי מחלוקת, ר' יהודה החסיד כתב שצריך מחיצה, הלבוש כתב שלא מעכב אם לא תהיה מחיצה. אם תהיה מחלוקת בין הורי החתן והורי הכלה, אלו רוצים מחיצה ואלו לא, לא לעשות מזה מחלוקת.

כמה מקרים באו אלי ורצו לבטל את החתונה לגמרי, היתה מחלוקת, אלה רצו מחיצה ואלה לא רצו, עד שדברתי אתם דברי כיבושין וחזרו בהם. אבל לא שאמרתי לבטל את המחיצה, לא אמרתי מעולם, 'איש בער לא ידע וכסיל לא יבין את זאת', לא היו דברים מעולם, כוונתי היתה רק במקרה של מחלוקת שלא טוב לבטל שידוכין, בשביל זה לעשות מחלוקת, אז יכולים לסמוך על הרב הלבוש שאמר שבזמנינו יכולים להקל . אבל לא לסלף את דברי .

האדם הזה, או שהוא עם הארץ ולא מבין את דברי, או שהוא מסלף בכונה את דברי. הרבה צרות יש לי מהעתונאי הזה, הולך ומפרסם דברים שלא צויתי ולא אמרתי ולא עלו על לבי, לא יאבה ה' סלוח לו.

הדברים לקוחים מתוך הספר "מעדני המלך". לרכישת הספר היכנסו להידברות שופס או הקליקו כאן

 

תגיות:הרב עובדיה יוסףמחיצה בחתונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה