לומדים תורה

הרב עובדיה יוסף: כך אדם מכניס את יצר הרע לביתו

"מי הביא את יצר הרע בתוך ביתך? למה תביא אותו תוך ביתך? מה יענה ליום פקודה? אין לו פה להשיב ולא מצח להרים ראש". הדברים מלוקטים משיעורי הרב, ומובאים בלשון קדשו הטהורה

(צילום אילוסטרציה: פלאש 90/ יונתן סינדל)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90/ יונתן סינדל)
אא

כבר אמרתי שאדם ירא שמים לא יכניס טלויזיה בתוך ביתו. הטלויזיה הזאת יש בה כל מיני שחיתות, כל מיני סרטים מלאים זימה מלאים זוהמה, אין לך שחוק וקלות ראש גדול מזה. המביא טלויזיה בתוך ביתו מביא יצר הרע בתוך ביתו! לעולם ירגיז אדם את יצר הטוב על יצר הרע, האדם צריך ללכת לעולם בדרכי ה', 'נר לרגלי דבריך ואור לנתיבתי', התורה היא אור, בלעדיה הוא בחושך.

יצר הרע מטשטש בעיני העולם את ההלכות והטיפשים הולכים אחריו, בעוה"ב תהיה להם תשובה "רבונו של עולם, אני בשר ודם ויצר הרע מאש, מי יכול להתגבר עליו, לא יכולתי להתגבר עליו, יצר הרע בלבל אותנו", הקב"ה גם מצטער עמם, כמו שאמרו בברכות  "אלמלא שלש מקראות הללו נתמוטטו רגליהם של שונאי ישראל, חד דכתיב 'ואשר הרעתי'" וכו'. הקב"ה אומר זו אשמה שלי שבראתי את יצר הרע שיחטיאם, לפחות יש להם טענה, אמנם איני אומר שהיא נכונה, אבל לפחות טענה. מקילים מעט מעונשו בשביל התירוץ הזה.

אבל זה שהביא הטלויזיה לתוך ביתו והסתכל במראות נגעים וראה כל מיני מראות של זוועה וזימה, אומרים לו למה עשית כך? 'רבונו של עולם אני בשר ודם', אתה בשר ודם ?! טיפש! מי הביא את יצר הרע בתוך ביתך? למה תביא אותו תוך ביתך? מה יענה ליום פקודה? אין לו פה להשיב ולא מצח להרים ראש.

יש בספרים מעשה. אדם נכבד היה רוכב על סוס, נוסע מעיר לעיר. בדרך פגש אדם אחד חיגר בוכה מתחנן, תעזרו לי. זה ירד מהסוס, נתן לו דינר זהב ועלה לסוס. העני התחיל לבכות עוד הפעם.

- מה, נתתי לך דינר זהב?

- כן, אני חיגר, צריך להגיע לעיר פלונית, איני יכול לבד, תעזרו לי.

ריחם עליו הרכיבו על הסוס, הוא ישב מאחריו והתחיל ליסוע. הגיעו לעיר, אמר לו בעל הסוס, "תרד הגענו". התחיל החיגר לצעוק, "תראו זה הבליעל הזה גוזל לי את הסוס, אני בעל הסוס".

באו כולם התאספו, והעשיר צועק, "שקר, לקחתי אותו ריחמתי עליו, עכשיו הוא רוצה לקחת את הסוס שלי". אחד אומר כך ואחד אומר כך, הלכו אצל השופט שיפסוק ביניהם, מתקוטטים ביניהם, 'זה אומר כולה שלי וזה אומר כולה שלי'.

השופט שמע את הדברים אמר לו לחיגר תצא בחוץ.

- אני רוצה להגיד לך את האמת, אני מרגיש שהאמת אתך, אתה בעל הסוס והרכבת את החיגר, עשית לו טובה, עם אדם רע. למה נתת בידו את המושכות של הסוס ואתה ישבת מאחריו? זה מראה שידו על העליונה, אתה הפסדת את זכותך בידיך, היית צריך להשים אותו מאחריך שילך לעזאזל, ואתה תשב לפנים, 'אתה במו ידך הרכבת אנוש לראשך', מה אני יכול לעשות לך, איבדת את זכותך בידך!

כך אדם שמביא את היצר הרע לתוך ביתו, מה יאמר? למה הבאת אותו לתוך הבית שלך? טיפש, אתה לקחת את המושכות שמת בידו! אדם צריך להיות בעל שכל, בעל תבונה שלא יעשה דברים כאלה שבסוף יתחרט עליהם . הכל מושב ליצים תועבות שחיתות מראות נגעים ופריצות, ואתה עוד מתרץ תירוצים? הוא מוסר את רוחו ונשמתו בידו ליצר הרע. כל אדם יתרחק מן הכיעור ומן הדומה לו ומן הדומה לדומה, הילדים למדים מהשחיתות יותר מהכל, לומדים איך לגנוב, איך לגזול, איך לשפוך דמים, זה מסוכן מאוד בשבילם, מי שמכניס טלויזיה לביתו מקלקל את ילדיו, 'משחית נפשו הוא יעשנה'. אדם ירא שמים לא יעשה כן, לא בשביל אשתו, ולא בשביל בניו. יעשה כל שביכולתו לא להכניס דבר כזה. אשתו לוחצת עליו שיקנה טלויזיה, לא ישמע לה, יקנה לה ממתקים סוכריות מרמלד, יקנה עגילים ותכשיטים זה יותר טוב במקום שיכניס יצר הרע לביתו.

הדברים לקוחים מתוך הספר "מעדני המלך". לרכישת הספר היכנסו להידברות שופס או הקליקו כאן

 

תגיות:טלויזיההרב עובדיה יוסף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה