חדשות בארץ

הכירו את "מרכזית המפרץ", התחנה המרכזית הגדולה בישראל

תחנת "מרכזית המפרץ" בחיפה, שנחנכה לפני כשלושה שבועות, נפתחה באופן רשמי לאחר שלוש שנות הקמה

  • י"ט תמוז התשע"ח
אא

"מרכזית המפרץ" – מסוף התחבורה הציבורית הצפוני של מטרופולין חיפה – נפתחה אתמול באופן רשמי, לאחר שלוש שנות הקמה.

כ- 60 אלף נוסעים צפויים להשתמש מדי יום בשירותיה של התחנה החדשה, הממוקמת משני עבריו של כביש 75, סמוך לצ'ק פוסט – שער הכניסה הצפוני לעיר חיפה. התחנה נבנתה על ידי חברת "יפה נוף" בעלות של כ- 300 מיליון ש"ח, והיא משתרעת על שטח של כ- 12,000 מ"ר.

בתחנה יעברו מאות קווי אוטובוסים, עירוניים ובין-עירוניים, המופעלים על ידי שש חברות תחבורה. המתחם כולל גם תחנות של קווי המטרונית הפועלים בחיפה ובקריות, וכן שתי תחנות רכבת – עבור קו החוף (המגיע צפונה עד נהריה, עם פיצול מזרחה לעבר כרמיאל) ועבור מסילת העמק (המגיעה עד בית שאן). בעוד כשנתיים יצטרף לאמצעי תחבורה אלו גם קו רכבל ההולך ונבנה בימים אלו (הרכבלית) שיחבר את אזור המפרץ עם הטכניון ואוניברסיטת חיפה. בהמשך מתוכננת הקמתו של קו רכבת קלה שיצא מהתחנה ויגיע לנצרת. המכרז לבנייתו של הקו פורסם לפני כחודש על ידי חברת "חוצה ישראל", והוא אמור להיסגר בסוף החודש הבא. מועד ראשוני להפעלת הקו: שנת 2023.

בצמוד ל"מרכזית המפרץ" – חניון למכוניות פרטיות ובו כמה מאות מקומות חנייה, וכן תחנת מוניות "ספיישל". המתחם התחבורתי נגיש לבעלי מוגבלויות.

בטקס שהתקיים לפני כשלושה שבועות (ב- 6 ביוני), חנכו ראש עיריית חיפה יונה יהב ושר התחבורה ישראל כץ את "מרכזית המפרץ". יהב אמר במהלך הטקס כי מדובר ב"יום חג לתושבי חיפה והצפון. המרכזית החדשה מהווה מרכיב נוסף במערך התחבורה הציבורית בחיפה, שהוא המתקדם בארץ. פתיחת מרכזית המפרץ החדשה מבססת את מעמדה של העיר חיפה כמטרופולין ובירת הצפון״.

השר כץ אמר כי השלמת בנייתה של התחנה מהווה שלב חשוב נוסף במהפכה של התחבורה הציבורית המקודמת על ידי משרד התחבורה: "הפרויקט מצטרף לרשימה ארוכה של פרויקטים תחבורתיים גדולים בצפון, כמו פרויקט המטרונית, מנהרות הכרמל, כביש עוקף קריות, מערך המחלפים והשלמת כביש חוצה ישראל צפונה. פרויקטים אלה, בשילוב מערך הרכבות – רכבת החוף, רכבת העמק והרכבות לכרמיאל ולנצרת – ישפרו את הנגישות ויחברו בין הפריפריה הצפונית למרכז".

תגיות:חיפהמרכזית מפרץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה