לומדים תורה

הרב עובדיה יוסף: הילד שלך יודע טעמי המקרא? תתענג על כל רגע

מדוע חשוב ללמד הילדים טעמי המקרא, ועד כמה כדאי להתאמץ מבחינה כלכלית עבור עניין זה? הדברים מלוקטים משיעורי הרב, ומובאים בלשון קדשו הטהורה

(צילום אילוסטרציה: פלאש 90/ יונתן סינדל)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90/ יונתן סינדל)
אא

כל הכספים שאדם מלוה בשביל מצוות, תלמוד תורה ושבת וכיו"ב, ה' מחזיר לו מהכספים היחודיים שיש עבורו בשמים.

מי שאינו יודע טעמי המקרא יעשה שיעורי בית, ילך אצל תלמיד חכם וילמד אצלו בתשלום, כל אחד ה' חנן אותו דעת הוא יכול ללמוד זה לא קשה.

אם רוצה לקדם את ילדיו שיהיו הראשונים בכתה שיקלטו יפה מה שהם לומדים, ושוכר להם מורה פרטי שילמד אותם כל יום שעה-שעתיים ומשלם לו כסף, כסף זה אינו מהתקציב של האבא, אלא מה'יחודיים' של הקב"ה.

אני לוקח מורים ללמד את נכדי טעמי המקרא. בחינוך העצמאי אין טעמי המקרא, אפילו בת"ת לא כולם מלמדים טעמים, אבל איני מחכה להם עד שיעשו לי טובה ילמדו טעמי המקרא, אלא אני מביא מורה חזן ומשלם לו כסף שילמד אותם טעמים.

בני ר' דוד היה לומד בת"ת 'יסודי התורה' של החינוך העצמאי בתל-אביב, שם כל המורים אשכנזים אינם יודעים מה זה טעמי המקרא, לפני שיהיה בר מצוה שכרתי לו חזן שהיה שם בת"א, נתתי לו כסף שילמדו. עכשיו הוא קורא בתורה יותר טוב ממני... יודע את כל התורה כולה בעל פה, חוזר עליה בקריאת התורה בשבת, וקורא פעמים שלוש הכל שגור בפיו, טעמי המקרא כנתינתן מסיני.

זה עלה כסף, אבל איני מרגיש שהפסדתי כלום, הקב"ה יתברך שמו שילם הכל. זה לא מתוך התקציב של מזונו של האדם, וכן בשבת כמה שאדם יוציא עבור המזונות ה' ישלם לו.

בתלמודי תורה שלנו הוריתי להם שיכניסו חזן מיוחד שעה אחת ביום שישי שילמד את הילדים טעמי המקרא.

כמה פעמים נוכחתי בכנס תלמידים וקראו בספר תורה, איזה קריאה בקול צלול, ילד בן שתים עשרה-שלש עשרה יש לו קול נעים יותר ממני... מסלסל תלשא ואזלא גריש פזר גדול ופזר קטון בכזה יופי.

הדברים לקוחים מתוך הספר "מעדני המלך". לרכישת הספר היכנסו להידברות שופס או הקליקו כאן

 

תגיות:הרב עובדיה יוסףילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה