לומדים תורה

הרב עובדיה יוסף בהסבר מעצים: מה קורה לאדם ששומע שיעורי תורה?

שְׁתֵה מַיִם מִבּוֹרֶךָ וְנֹזְלִים מִתּוֹךְ בְּאֵרֶךָ יָפוּצוּ מַעְיְנֹתֶיךָ חוּצָה בָּרְחֹבוֹת פַּלְגֵי מָיִם" – כיצד פסוק זה מבטא שלושה שלבים שיש באדם? הדברים מלוקטים משיעורי הרב, ומובאים בלשון קדשו הטהורה

(צילום אילוסטרציה: פלאש 90/ אורן נחשון)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90/ אורן נחשון)
אא

זהו שאומר שלמה המלך: שְׁתֵה מַיִם מִבּוֹרֶךָ וְנֹזְלִים מִתּוֹךְ בְּאֵרֶךָ יָפוּצוּ מַעְיְנֹתֶיךָ חוּצָה בָּרְחֹבוֹת פַּלְגֵי מָיִם.

ישנם שלשה שלבים באדם. בשלב הראשון הוא שומע תורה מפי רבותיו, ואח"כ הוא חוזר ומשנן אותם, זהו בחינת 'שתה מים מבורך', כמו בור שיש בו מים מכונסים, אם אתה שותה ליטר אחד חסר ליטר אחד, שותה שתיים חסרים שתיים, וכן על זה הדרך עד שהכל מסתיים, והמים לא מוסיפים ולא גורעים מאליהם.

כך אדם בתחילת לימודו לפני הרב, מה שנותן לו הרב הוא משנן,  לא מוסיף ולא גורע, מים - אין מים אלא תורה, דכתיב הוי כל צמא לכו למים.

ואחר כך 'נוזלים מתוך בארך', בגמ' עירובין דף יח (ריש ע"א), 'באר' היינו באר מים חיים נובע, ואילו 'בור' - מים מכונסים. קודם שתה מים מ'בורך', אח"כ ונוזלים מתוך בארך, יהיה מעיין המתגבר, ולא כתוב 'מים' מתוך בארך, אלא 'נוזלים', יהיה 'דבש וחלב תחת לשונך', נהפכים בפיו כמו דבש וחלב, קודם זה מים פשוטים, צריך להשים בהם כלור שלא יתקלקלו, שלא יהיו בהם תולעים... אחר כך יהיה לך נוזלים מתוך בארך, זהו אחרי שהוא מתגבר בתורה ונעשה כמעיין המתגבר, מוסיף חידושים ודברים של טעם, הנחמדים מזהב ומפז רב ומתוקים מדבש ונופת צופים.

אבל אחרי זה יש 'יפוצו מעיינותך חוצה', אחרי שב"ה זכית ואתה כמעיין המתגבר, תוציא גם לאחרים, יפוצו מעיינותיך חוצה - הן על ידי כתיבה והן בדיבור.

הדברים לקוחים מתוך הספר "מעדני המלך". לרכישת הספר היכנסו להידברות שופס או הקליקו כאן

 

תגיות:הרב עובדיה יוסףכמעיין המתגבר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה