חדשות בארץ

מערכת הבריאות בישראל: חיים יותר למרות מחסור ברופאים, אחיות ומיטות אשפוז

דו"ח שפרסם היום משרד הבריאות מציג בשורות מעורבות. מה מצבה של מערכת הבריאות בישראל, בהשוואה לשאר המדינות המפותחות בעולם?

  • י"ח תמוז התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

דו"ח שפרסם משרד הבריאות הבוקר (א') ומשווה את מצב הבריאות בישראל לשאר המדינות החברות בארגון ה OECD (ארגון המדינות המפותחות) מציג מגמה מתמשכת של ירידה בהשקעה בבריאות. מן הדו"ח עולה כי בהשוואה למדינות האחרות החברות בארגון ישראל משקיעה פחות (7.3% מהתוצר הלאומי הגולמי) מן הממוצע של חברות הארגון (8.9%), ופחות מהשקעתה בשנה הקודמת (7.4%).

שיעור הרופאים והאחיות בישראל, הנמדד במספר הרופאים והאחיות לאלף נפש, נמוך מן הממוצע במדינות הארגון: מספר הרופאים נמצא בירידה ועומד על 3.1 רופאים לאלף נפש, לעומת ממוצע של 3.3 במדינות החברות בארגון. אף כ יש עליה במספר האחיות, 5 אחיות לאלף נפש, הוא עדין נמוך מאוד בהשוואה לממוצע במדינות הארגון. המחסור ברופאים, כך עולה מן הדו"ח, נובע ממחסור במקומות הכשרה ודרישות קבלה גבוהות המובילות מועמדים רבים ללמוד במדינות אחרות על חשבונם. בישראל מסיימים לימודי רפואה רק 6.8 סטודנטים מתוך מאה אלף איש, בהשוואה לממוצע של 12.1 במדינות החברות בארגון.

בשיעור מיטות האשפוז לאלף איש לא חל שינוי מן השנה שעברה והוא ממשיך להיות נמוך מאוד בהשוואה לממוצע במדינות הארגון: 2.3 לעומת 3.6. ממשרד הבריאות נמסר כי צפויה תוספת של 1350 מיטות בשנים הקרובות. שיעור התפוסה במחלקות עומד על 93.8%, שיעור גבוה בהשוואה לממוצע שעומד על 75.5%.

ישראל נמצאת בתחתית הרשימה כשמדובר במדד נוסף בדו"ח, מספר מכשירי הסיטי וה MRI למיליון תושבים: 9.7 מכשירי סיטי בישראל (ירידה מן השנה שעברה) לעומת ממוצע של 24.7 מכשירים בשאר מדינות הארגון, ו-4.9 מכשירי MRI למיליון תושבים לעומת ממוצע של 15.8 מכשירים בשאר מדינות הארגון.

הדו"ח טומן בתוכו גם בשורות טובות לאזרחי המדינה: שיעור תמותת התינוקות בישראל נמוך מן הממוצע בקרב מדינות הארגון ועומד על 3.1 לידות שמסתיימות במוות על כל אלף לידות, לעומת 3.8.

תוחלת החיים בישראל היא מהגבוהות בעולם ועומדת על 82.5 לעומת  הממוצע בקרב המדינות החברות בארגון: 80.8. כמו במדינות האחרות גם תוחלת החיים של הנשים הישראליות (84.2) גבוהה מזן של הגברים הישראלים (80.7).

עוד עולה מן הדו"ח כי הישראלים מעשנים יותר אך צורכים פחות אלכוהול בהשוואה לממוצע שאר המדינות החברות בארגון. וכי שיעור הפריון בישראל (31. ילדים לאישה) גבוה מממוצע שאר המדינות החברות בארגון (1.7).

תגיות:רופאיםישראלמחסורביראותאישפוז

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה