חדשות בעולם

דיווחים מפתיעים: ראש המוסד הישראלי נפגש עם בכירים בסעודיה, מצרים והרשות הפלסטינית

דיווחים בעיתונות הזרה: ראש המוסד הישראלי, יוסי כהן, נפגש עם מקביליו בסעודיה, ירדן, מצרים והרשות הפלסטינית.

  • ט"ו תמוז התשע"ח
יוסי כהן ראש המוסד. (צילום:יונתן זינדל, פלאש 90)יוסי כהן ראש המוסד. (צילום:יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

העיתון הצרפתי 'אינטלג'נס און ליין' מדווח היום (חמישי) כי ראש המוסד הישראלי, יוסי כהן, נועד עם מקביליו מסעודיה, ירדן, מצרים והרשות הפלסטינית בשבוע שעבר. הפגישה נערכה בעקבה שבירדן תחת חסות ארצות הברית. על פי הפרסום, הפגישה נערכה ביום א' שעבר, 17 ביוני (ד' תמוז).

בשיחות השתתפו ראש המוסד יוסי כהן, ראש המודיעין הסעודי חאלד בין עלי חומדיאן, ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל, ראש המודיעין הירדני, עדנאן עיסאם אל ג'ונדי, וראש המודיעין של הרשות הפלסטינית, מג'די פארג'.
מן הדיווח עולה כי בפגישה נכחו גם נציגי הממשל האמריקאי: ג'ארד קושנר, חתנו של נשיא ארצות הברית טראמפ והשליח הדיפלומטי המיוחד שלו למזרח התיכון, וג'ייסון גרינבלט שמונה על ידי טראמפ ליועץ למשא ומתן בינלאומי ושליחו במזרח התיכון. השניים נפגשו למחרת עם מלך ירדן, עבדאללה ודנו עמו בין השאר על מאמצי שלטון טראמפ לקידום השלום. 

עוד למחרת אותה ועידה, ב-18 ביוני (ב' תמוז), נועדו באופן לא צפוי ראש הממשלה בנימין נתניהו ומלך ירדן עבדאללה. השניים דנו בסכסוך הישראלי־פלסטיני ובהתמודדות עם הנוכחות האיראנית בסוריה המשפיעה על המדינות באזור. ממשרד ראש הממשלה נמסר לאחר קיום הפגישה עם המלך עבדאללה, מסר דובר ראש הממשלה: "ראש הממשלה והמלך שוחחו על ההתפתחויות באזור, על קידום התהליך המדיני ועל קידום היחסים הכלכליים בין שתי המדינות. ראש הממשלה נתניהו חזר על מחויבותה של ישראל לשמירת הסטטוס קוו במקומות הקדושים בירושלים." מן הארמון נמסר: "המלך הדגיש את הצורך להשיג התקדמות במאמצים לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני, בהסתמך על פתרון שתי המדינות ובהתאם ליוזמת השלום הערבית. אלה יובילו להקמת מדינה פלסטינית בגבולות 1967 שבירתה מזרח ירושלים, שתחיה בביטחון ובשלום לצד ישראל. זו הדרך היחידה לכונן שלום ויציבות באזור".

לידיעה אין אישור ממקורות ישראלים.

תגיות:סעודיהראש המוסד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה