חדשות בארץ

"גם היהודים מחבלים": סערה ב’שנקר’ בעקבות ציור של מחבל וחבל תלייה

חופש ביטוי? הקלטות שנחשפות כעת ממכללת 'שנקר' – עושות שמות ברשת, לאחר שסטודנטית לאומנות שציירה מחבל ולצדו חבל תליה, הותקפה על ידי מרציה

אא

חופש ביטוי? הקלטות שנחשפות כעת ממכללת 'שנקר' – עושות שמות ברשת, לאחר שסטודנטית לאומנות שציירה מחבל ולצדו חבל תליה, הותקפה על ידי מרציה.

הסטודנטית, שרה זלטה שמה, יצרה את הציור עבור תנועת 'עוצמה יהודית' ובו נראה המחבל כשהוא נתלה עם חבל התליה במגדל השעון ביפו, אך 'זכתה' להקנטות והתקפות קשות מצד מרציה כשהציגה את המיצג בפניהם. "היהודים הם גם מחבלים", אמר לה אחד המרצים והוסיף: "את מסכימה איתי שהיהודים גם מחבלים?".

מרצה אחרת הוסיפה על דבריו, ואמרה: "אני רוצה להגיד לך משהו. אני מרגישה במקום מאוד לא נוח. אני אזרחית ישראל, אני המורה שלך – אבל את לא יכולה לעשות את זה, ואני חושבת שזו פרופוגנדה".

ויכוח סוער התגלע בין הסטודנטית למרצה, כשזו האחרונה יצאה פתאום מן החדר וכשחזרה אליו אחרי כמה דקות הטיחה בזלטה ואמרה: "זה מביע פגניות ורשעות".

כשהסטודנטית ניסתה לטעון כי מי שרשע הוא המחבל ולא היא, ענתה המרצה: "אז את יודעת מה, אז זה הפך אותך לרשעה".

לאחר העליהום הכיתתי שנעשה, פנתה הסטודנטית לעו"ד איתמר בן גביר, שהגיש תלונה בשמה במועצה להשכלה גבוהה. במכתבו טען בן גביר כי כשמדובר בהשפלה של שרת המשפטים איילת שקד – המרצים לא מחו נוכח איור מבזה שלה שהוצג בכיתה, אך "פתאום כאשר מדובר בציור המבזה לטענתם מחבל, הם מאבדים שליטה", נכתב.

 "מעבר לצביעות ולדו-פרצופיות של מרצים המתהדרים בכך שהם תומכי חופש ביטוי וחדוות היצירה, הם ביזו את הצעירה, הכפישו אותה, השפיעלו אותה ופגעו בחופש הביטוי ובזכות היצירה שלה", סיכם תוך שהוא מבקש מהמועצה להשכלה גבוהה להתערב ולנקוט את כל ההליכים המתבקשים נגד אותם מרצים.

תגיות:מחבלסטודנטיתחבל תלייה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה