חדשות בארץ

התקנת מצלמות בבתי חולים לשם הגנה על חסרי ישע

בעקבות חשיפת מקרי התעללות במאושפזים קשישים על ידי הצוות המטפל, פועלים במשרד הבריאות לתיקון פקודת בריאות העם

  • י"ד תמוז התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מליאת הכנסת אישרה בשבוע האחרון בקריאה ראשונה את הצעת חוק פקודת בריאות העם (תיקון מס' 32) (התקנת מצלמות בבתי חולים לשם הגנה על חסרי ישע), התשע"ח-2018. על פי ההצעה יוסמך שר הבריאות  לקבוע בתקנות הוראות לעניין התקנה והפעלה של מצלמות במחלקות בבית חולים המיועדות לאשפוז חסרי ישע,  על מנת למנוע ולאתר פגיעה במאושפזים במחלקה, ויתקין תקנות ראשונות לעניין התקנה והפעלה של מצלמות במחלקה סיעודית ובמחלקה לתשושי נפש בתוך 90 ימים. התקנת המצלמות נועדה להשיג שלוש תכליות מרכזיות: הרתעה שתסייע במניעת פגיעה במאושפזים; איתור מקרי פגיעה באמצעות בקרה שוטפת; יכולת שימוש בתיעוד פגיעה שקרתה לצורך חקירה וענישה.

12 חברי כנסת תמכו בהצעת החוק ללא מתנגדים והצעת החוק הועברה לוועדת העבודה, הרווחה והבריאות להכנה לקריאה שנייה ושלישית. סגן השר יעקב ליצמן אמר לאחר אישור הצעת החוק: ״זהו צעד מבורך לטובת האוכלוסייה המבוגרת השוהה במוסדות לקשישים, אני מצפה מהכנסת להעביר את החוק במהרה גם בקריאה שנייה ושלישית. קואליציה ואופוזיציה כאחד״.

קידום הצעות החוק במליאה נעשה במספר שלבים, המכונים "קריאות". בכל קריאה הצעת החוק נדחית או מתקבלת בהצבעת חברי הכנסת במליאה. בין הקריאות מתקיימים דיונים בוועדות הכנסת, והן מכינות את ההצעה לשלבי החקיקה הבאים.  הוועדה רשאית להציע תיקונים להצעת החוק, וחברי הכנסת והשרים רשאים לבקש כי תיקון שהציעו ולא התקבל יירשם כהסתייגות. בקריאה הראשונה  נפתח הדיון  בדברי הסבר של מציע החוק. מליאת הכנסת דנה בהצעת החוק ובסיום הדיון מחליטה אם להסירה מסדר-היום או להעבירה לוועדה מוועדות הכנסת להכנתה לקריאה השנייה ולקריאה השלישית. בקריאה השנייה מוצגת הצעת החוק יחד עם ההסתייגויות שהגישו חברי הכנסת והשרים והכנסת מצביעה על ההסתייגויות (אם ישנן כאלו). הקריאה שלישית מתקיימת בדרך כלל בתום ההצבעה על סעיפי הצעת החוק בקריאה השנייה. קריאה זו מתבצעת, ללא דיון, על הנוסח הסופי של החוק כולו כפי שנתקבל בקריאה השנייה. לאחר הקריאה השלישית הצעת החוק מתפרסמת ב"רשומות" והופכת לחוק של מדינת ישראל.  

תגיות:בית חוליםמצלמות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה