חדשות בארץ

האם המדיניות של חברת אל על תגרור חרם חרדי?

מנכ"ל אל על אמר כי נוסע שיסרב לשבת ליד נוסע אחר, יורד באופן מידי מהטיסה. האם אכן נוסעים חרדיים שיסרבו לשבת ליד נשים – יורדו מהמטוס?

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

חברת אל על נלחצה מפוסט שכתב מנכ"ל חברת נייס, והגיבה באופן שעלול להציב אותה בעימות מול החרדים.

חברת "נייס" היא חברת תוכנה ומחשוב בינלאומית, מן החשובות בעולם. מנכ"ל החברה, ברק עילם, פרסם לאחרונה פוסט באנגלית, בו כתב כי חברת "נייס" לא תשתמש בשירותיה של חברת אל על עד שנהלי החברה אשר מפלים נשים לא ישונו – משום שאינה מוכנה לנהל עסקים עם חברות אשר מפלות לקוחות על רגע של גזע, מין או דת.

אתמול התפרסמה תגובתו של גונן אוסישקין, מנכ"ל אל על, בערוץ 10. לדבריו, הפוסט של מנכ"ל "נייס" נעשה ללא בדיקה של העובדות, וכי השניים שוחחו ביניהם על הנושא. הוא גם הוסיף כי חידד את הנהלים בחברה, ומעתה – נוסע שיסרב לשבת על יד נוסע אחר, יורד באופן מידי מן הטיסה עליה עלה.

הדברים מגיעים בעקבות פוסט שפרסם חן רותם, אדם שנסע מניו יורק לתל אביב בשבוע שעבר בטיסת אל על. בפוסט הוא כתב כי בטיסה שעליה עלה התרחש "בלגן", מכיוון שנוסעים חרדיים סרבו לשבת ליד נשים, וכי הטיסה התעכבה בשעה ורבע בעקבות כך. רותם הוסיף ושאל את חברת אל על בפוסט אם ישנה מדיניות רשמית בנושאים אלה, והאם אכן יכול כל נוסע לדרוש מנוסע אחר לזוז ממקומו.

הפוסט עורר תגובות רבות ברשתות החברתיות, ונוצרה הסתה חריפה נגד חרדים. חברת אל על הגיבה לפוסט של רותם, וטענה כי אפליית נוסעים אסורה בחברה, וכי הדיילים פועלים כדי לתת שירות לכל הנוסעים, ובזמן.

כעת, בעקבות תגובתו של מנכ"ל אל על לחברת "נייס", עולה השאלה האם אכן נוסעים חרדיים שיסרבו לשבת ליד אישה יורדו מן המטוס, והאם הדבר יגרור לחרם על חברת אל על מצד החרדים. ראוי לציין שחרם שכזה יהווה נזק כלכלי גדול לחברת אל על, שבה בוחרים כיום מרבית החרדים, בעיקר בזכות הארוחות הכשרות למהדרין אשר מוגשות במטוס.

תגיות:חרדיםאל על

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה