חדשות בריאות

מחקר מפתיע: ביצוע מטלות הבית – מאריך חיים

ביצוע יותר פעילויות קלות ומתונות בשגרה - עשוי להיות אפקטיבי כמעט כמו הקפדה על משטר ספורטיבי מבחינת מניעת מחלות והארכת תוחלת החיים

  • י"א תמוז התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מחקר חדש, שפורסם בכתב העת של האגודה האמריקאית לגריאטריה, טוען: ביצוע מטלות הבית מאריך את חייהן של נשים.

המחקר בחן את ההשפעה של פעילות גופנית קלה במשך 30 דקות ביום על נשים בנות 65 ומעלה, ומצא שפעילויות כמו יציאה לסידורים או ניקיון הבית נקשרו בסיכון תמותה מופחת.

במחקר השתתפו 6,000 נשים בגילאי 65-99, שהתבקשו לענוד על גופן במשך שבוע מד-תאוצה שמודד את רמת הפעילות הגופנית שלהן בכל עת. הנשים התבקשו להתנהל בשגרת יומן כפי שהן רגילות. לאחר תקופה זו, החוקרים המשיכו לעקוב אחר אותן נשים באופן תקופתי במשך 3 שנים נוספות.

החוקרים, שבחנו את הנתונים שנאספו ממדי התאוצה שענדו הנשים, גילו כי סיכויי התמותה של נשים שביצעו 30 דקות של פעילות קלה מדי יום היו נמוכים ב-12% משל נשים שביצעו פחות פעילות. נשים שביצעו 30 דקות נוספות של פעילות מתונה כבר נהנו מסיכון נמוך הרבה יותר בפער של 39%.

מן המחקר עלה כי לפעילות גופנית בעוצמה מתונה, כמו למשל רכיבה קלה על אופניים או הליכה מהירה, היתה השפעה אפילו יותר מיטיבה על סיכון התמותה. החוקרים אמרו כי ביצוע יותר פעילויות קלות ומתונות בשגרה עשוי להיות אפקטיבי כמעט כמו הקפדה על משטר ספורטיבי מבחינת מניעת מחלות והארכת תוחלת החיים.

פעילות גופנית קלה כוללת בתוכה כמעט כל דבר שאינו ישיבה: הליכה לתיבת הדואר לבדוק אם הגיע מכתב או חבילה, טיול ברחבי השכונה ואפילו כביסה. החוקרים הסבירו כי פעילויות מסוג זה מהוות כ-55% מהפעולות היומיומיות שמבוצעות על ידי אוכלוסייה מבוגרת, ולכן ממצאי המחקר משמעותיים מאוד עבור נשים בכל גיל.

"האופן שבו אנחנו חושבים על פעילות גופנית צריך להשתנות" , אמרה החוקרת הראשית אנדריאה לקרואה, מרצה לרפואת משפחה ובריאות הציבור באוניברסיטת קליפורניה בסן דייגו. "תמיד אמרו לנו שהפעילויות היומיומיות האלה אינן מספיקות כדי להועיל לבריאות, אבל כעת יש לנו ראיות מוצקות לכך שפעילויות קלות מפחיתות את סיכון התמותה של נשים למשך 3-4 שנים".

"אנחנו גם רואים במחקר שהתועלות של פעילות גופנית קלה הן משמעותיות ובלתי תלויות בקיומן של פעילויות נוספות בדרגות מאמץ גבוהות יותר", הוסיפה. אז קדימה, לעבודה.

תגיות:מטלותביתאורך חיים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה