חדשות יהדות

רחצה מעורבת בקרית ארבע: הראשל"צ בקריאה דחופה לתושבים

הראשל"צ הגר"י יוסף שיגר מכתב לראש עיריית קרית ארבע, ובו קריאה דחופה לשנות את החלטת המועצה לפתוח את הבריכה העירונית גם לרחצה מעורבת, ואף פנה לתושבים "לעשות כל שביכולתם לבטל פרצה נוראה זו"

  • י"א תמוז התשע"ח
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90/ יונתן סינדל)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90/ יונתן סינדל)
אא

הראשל"צ הגר"י יוסף שיגר מכתב לראש עיריית קרית ארבע, ובו קריאה דחופה לשנות את החלטת המועצה לפתוח את הבריכה העירונית גם לרחצה מעורבת:

"הגיעה אלי פנייתם של תושבים מהעיר קרית ארבע, אודות פתיחת הבריכה העירונית לרחיצה מעורבת, לאחר שב"ה מאז הקמת העיר ועד היום, על פי דרישת רוב המוחלט של התושבים, הבריכה הייתה ברחיצה נפרדת בשעות קבועות, ועתה מיעוט קיצוני פנה לבג"ץ לאפשר רחיצה מעורבת" , כתב הראשל"צ הגר"י יוסף במכתב ששיגר לאחרונה לראש עריית קרית ארבע, מלאכי לווינגר, לאחר שנודע כי מועצת קרית ארבע החליטה לאפשר רחיצה מעורבת בבריכה העירונית לשעות ספורות.

במכתב פנה הראשל"צ לראש העיר, וביקש: "שמור על קדושת העיר, כי מדובר בדבר חמור המחלל את  קדושתה של העיר קרית ארבע אשר נוסדה על ידי אנשים יראי ה'שמסורת ישראל סבא קרובה ללבם, ואשר פרצה זו של פריצות חמורה כזו, וחוסר הצניעות הנורא, תפגע ביכולת לשמר את צביונה של העיר כדרישת רוב התושבים הגרים בעירי".

"והנכון הוא שתעשה הסברה בקרב התושבים, ולהסביר להם כי הדבר אסור מבחינה הלכתית וגם מבחינה מוסרית. ואין אפוטרופוס לעריות, וגם מי שאינו שומר תורה ומצוות צריך להבין שדבר זה יכול לגרום לבעיות רבות מבחינה מוסרית".

"על כן הנני פונה וקורא בזה לכל תושבי העיר קרית ארבע , החרדים לדבר ה', לעשות כל שביכולתם לבטל פרצה נוראה זו, והזהיר והנזהר ירבה שלומם כנהר. וברכתי כל מי שיעמוד בפרץ למנוע דבר חמור זה, שיבורך בכל הברכות האמורות בתורה, וירווה נחת דקדושה מכל יוצאי חלציו", סיים הראשל"צ את מכתבו. 

תגיות:הרב יצחק יוסףקרית ארבע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה