חדשות בארץ

קושנר תוקף את אבו מאזן: "אין לי שום סיבה להאמין לו"

ג'ארד קושנר, חתנו ויועצו של נשיא ארה"ב טראמפ, העניק ראיון לעיתון הערבי "אל קודס", והתייחס לתוכנית השלום שעתידה להיות מוכנה "בקרוב"

  • י"א תמוז התשע"ח
ג’רארד קושנר עם נתניהו (צילום: מאטי שטרן / ארה"ב. שגרירות ירושלים)ג’רארד קושנר עם נתניהו (צילום: מאטי שטרן / ארה"ב. שגרירות ירושלים)
אא

ג'ארד קושנר, חתנו ויועצו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, העניק ראיון לעיתון הערבי "אל קודס". בראיון, שפורסם הבוקר (ראשון), אומר קושנר כי הוא "מוכן לעבוד יחד עם הנשיא אבו מאזן, אם הוא רוצה".

קושנר התבטא באופן חריף נגד אבו מאזן. "הוא אומר שהוא מחויב לשלום - ואין לי שום סיבה להאמין לו", אמר קושנר. "אני מטיל בספק את הרצון או את היכולת שלו להשיג הסכם. המסרים שלו לא השתנו ב-25 השנים האחרונות, ובמהלך התקופה הזו לא הושג שלום".

היועץ האמריקני התייחס לתוכנית השלום וציין כי היא תהיה מוכנה "בקרוב", גם אם אבו מאזן לא ישתף פעולה. "אם הנשיא עבאס מוכן לשוב לשולחן המשא ומתן, אז אנחנו מוכנים לקחת חלק בשיח", אמר קושנר. "אבל אם זה לא המקרה - נפרסם את התוכנית לציבור. אני מאמין שכדי להגיע להסכם - שני הצדדים צפויים להשיג יותר ממה שהם ייתנו, ושני הצדדים ירגישו בטוחים שהחיים של העמים שלהם יהיו טובים יותר בעוד כמה עשורים מהיום, בזכות הוויתורים שהם יציעו".

כזכור, ההנהגה הפלסטינית הרשמית בהובלת אבו מאזן מסרבת לדבר עם כל אנשי הבית הלבן, מחרימה את יועציו של טראמפ מאז ההכרה האמריקנית בירושלים ושוללת כל סיכוי להסדר מדיני עם ישראל בתיווך ארצות הברית.

במסגרת ביקורו המדיני במזרח התיכון, נפגש קושנר בסוף השבוע האחרון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים. בפגישה השתתפו גם השליח המיוחד האמריקני למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט ושגריר ישראל בארה"ב רון דרמר. כן נפגשו השלוחים עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי, עם עבדאללה מלך ירדן, יורש העצר הסעודי הנסיך מוחמד בן סלמאן, ועם מנהיגים נוספים באזור.

ראש הממשלה נתניהו הביע הערכה לנשיא טראמפ על תמיכתו בישראל. מטעם לשכת נתניהו נמסר כי "הצוותים דנו בקידום התהליך המדיני, בהתפתחויות באזור ובמצב הביטחוני וההומניטרי בעזה".

תגיות:אבו מאזןטראמפג'ארד קושנר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה