חדשות מדע וטכנולוגיה

כיצד תלונות משפיעות על תפקוד המוח? הסבר מדעי שהפתיע גם אותנו

פעולות שונות יכולות לחווט מחדש את המוח האנושי, וביניהן מחשבות שליליות ותלונות המשפיעות על תפקודו. כעת זה מדעי - מחשבה בוראת מציאות, אז אם גם אתם אוהבים להתלונן, הכתבה הזו בשבילכם

  • ח' תמוז התשע"ח
אא

די לתלונות: כעת זה מוכח מדעי – תלונות משפיעות על מבנה המוח ותפקודו. כעת ידוע כי להרגלים חיוביים יש השפעה חיובית עליו, ומנגד גם חשיבה שלילית משפיעה על המוח בהתאם.

"מחשבה משנה מציאות; אני ראיתי כיצד אנשים מחווטים מחדש את מוחם באמצעות המחשבות שלהם, מה שריפא באופן תמידי מצבים של קיבעון וטראומה" הסביר נורמן דואידג', פסיכיאטר ומחבר הספר "המוח שמשנה את עצמו".

כאשר אנשים מתלוננים באופן תדיר, התלונות שלהם מתחילות להשתלט על המחשבות שלהם, ואז גורמות לשינוי מבנה מוחם. לדברי המדען בתחום הנוירולוגיה, ד"ר ריק הנסון, למחשבות שליליות מובילות לגירוי יותר גדול במוח בהשוואה לאותה כמות מחשבות חיובית. חזרה על תלונות ומחשבות שליליות מחזקות את הקשרים במוח הרלוונטיים להתנהגות שלנו, וכתוצאה מכך אנשים מסוימים הופכים למתלוננים באופן תדיר.

הבשורות הטובות הן שאפשר לעשות מהפך: בדיוק כשם שהמוח יכול להשתנות באופן שלילי, כך הוא ביכולתו להפוך לחיובי באמצעות אימון חשיבתי בהתמקדות בדברים הנכונים. מדובר בתהליך שדורש זמן, אך אם אנשים שנוטים להתלונן יחזרו שוב ושוב על מחשבות חיוביות, במקום השליליות, מוחם יוכל לחווט את עצמו מחדש.

אכן, זה אפשרי. כל אחד מאיתנו יכול לשנות את המוח לחיוב, אם רק נשכיל להתבונן בטוב, ולהתרכז במחשבות טובות ומשמחות. שינוי ההרגלים ואופן ההתבטאות שלנו תייצר מציאות חיובית יותר, גם אם הנתונים הסביבתיים נותרו בעינם. תנסו ואולי תופתעו.

תגיות:מחקרתלונותמוח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה