עובדות ביהדות

מה לעשות כדי שתתקבלנה התפילות? 5 כללי זהב

הרבה אנשים מתוסכלים כי הם מרגישים שהאלוקים לא שומע את תפילותיהם. חמישה כללי מפתח להשגת כנות בתפילה

  • ז' תמוז התשע"ח
אא

בואו נגיד את זה בצורה ברורה: אלוקים רוצה להיענות לתפילות שלנו. כדי לדבר באמת עם האלוקים, צריכים לדעת שהוא רוצה ויכול לעשות את זה בשבילנו. אחרת, אנחנו סתם מדברים אל המושג האישי שלנו, של אלוקים מוגבל – ולא לאב האמיתי שבשמים.

חמישה כללים איך להיות כנים עם האלוקים:

1. קווה לטוב - צריך לדעת שהאלוקים רוצה לעזור לנו. כל דבר שנבקש ממנו קטן לאין שיעור ממה שהוא כבר נתן לנו וממה שהוא יכול לתת. לכן היה אופטימי וקווה לטוב ביותר. אלוקים רוצה שניצור עמו קשר, ויחד עם זאת, הוא רוצה שנעבוד על ההבנה הבאה: כשהאלוקים לא עונה לנו הוא בעצם משדר שיש לנו בעיה, שאנחנו צריכים להשתנות. זה עושה לנו טובה גדולה, כי אם הוא לא יטלטל אותנו אנחנו נישאר תקועים באשליות שלנו, ובחוסר הבהירות לגבי הרעיון שהאלוקים יכול לסדר את הכול.

נתמקד בעובדה שהאלוקים רוצה כל מה שטוב בשבילנו. אם נעשה זאת, הוא יעקור הרים כדי להיענות לתפילותינו.

2. התפלל ל-א-ט ובצורה אינטנסיבית - בחר פסוק שמדבר אליך, שהתוכן שלו הוא כזה שליבך 'מזדהה' אתו. כזה שיש בו עומק, משמעות, שאיפה.. פסוק זה, עמוק ומשמעותי ככל שיהיה, לא יוכל להגיע לרובד המדובר כשאתה אומר אותו במהירות. זכור כי הלב דורש את הזמן שלו.

בחר פסוק, אמור אותו לאט ובאופן אינטנסיבי. אזי יוכל גם הלב להימשך אחר הנושא, ו'לחוש' אותו. זה מה שמשחרר את האנרגיה האטומית הנכללת בעומקן של המילים.

מובן שאי אפשר לקיים אותה בכל התפילה מראשיתה ועד סופה. דבר כזה היה גורם לתפילה להיות ארוכה מאוד מאוד. אפשר לנסות את זה בחלק קטן מן התפילה, בפסוק או שניים בכל תפילה שהיא ולחוש טעם גן עדן.

3. זכור כי אין תפילה לחינם - אין תפילה מבוזבזת. חכמינו מלמדים אותנו שכל התפילות, גם אלה שנראה כאילו הם לא התקבלו, נשמרות ומאוחסנות, אי שם, ובורא העולם עוד ישתמש בהם ויפעל בזכותם במועד מאוחר יותר. הרב שמשון פינקוס זצ"ל מסביר כי כל דמעה שאנו שופכים בתפילה, נשמרת על ידי אלוקים, עד שנעשה בה שימוש בזמן שנקבע לה.

4. זכור כי אלוקים אוהב אותך יותר, אכפת לו מאוד ממה שקורה לך - מילותיו של אדם הנתון במצוקה הרבה יותר עוצמתיות מכל תפילה שאדם אחר יוכל לנסח. אלוקים אוהב כנות, ואכפת לו מאוד מצרותיך הגדולות והקטנות. מילים כנות הנובעות הישר מן הלב הן החשובות והאהובות לפני האלוקים.

5. קח לך 5 דקות יומיות לתפילה במילים פשוטות – כמה אירוני שדווקא אנחנו היהודים, שהביאו את הבנת מושג האלוקות לעולם, מרגישים כל כך מוזר לדבר עם אלוקים ולהתפלל במילים שלנו, בעוד שגויים משוחחים עם אלוקים בקלות רבה יותר. התפילה לא אמורה לגרום לנו אי נוחות. להיפך: בורא עולם אוהב בקשות קטנות ואישיות. הוא שומע כל תפילה, אוהב את פנייתנו אליו ומאזין לה בשקיקה, בסבלנות ובאכפתיות.

אלוקים מחכה תמיד לקריאתך. הקווים פתוחים, ובחינם. תרים טלפון כבר עכשיו. בהצלחה.

תגיות:תפילהכוונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה