גולשים כותבים

כשהפנצ’ר בגלגל לימד אותי כמה דברים חשובים על החיים

מבחוץ הגלגל נראה שלם, למעט הפנצ'ר הנוכחי, ומבפנים – כל הגלגל מלא טלאים טלאים. נראה שהגלגל הזה עבר כמה גלגולים בחייו. אם זה היה בן אדם, היו מגדירים אותו כנס רפואי... מיד זה גרם לי לחשוב

  • ז' תמוז התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לפעמים, דברים פשוטים בחיים יכולים ללמד אותנו על דברים גדולים וחשובים. לפני כמה חודשים קנינו רכב יד שניה מסוכנות רכב. הם דאגו "לשפצר" אותו בכל הנדרש, שייראה כמו חדש, בין יתר ה"שפצורים" החליפו לנו את ארבעת הצמיגים לצמיגים חדשים לגמרי, ובאמת אין תלונות, הרכב נראה חדש, אסתטי ויפה.

כמה ימים אחרי הרכישה שמנו לב שירד האוויר באחד הגלגלים. אמרנו לעצמנו שזה ודאי במקרה, כי הרי הצמיגים חדשים, ומה הסיכוי... ניפחנו את האוויר בתחנת הדלק הקרובה, והמשכנו לנסוע כרגיל. כמה ימים נוספים עברו, ושוב האוויר באותו הגלגל ירד, הפעם בצורה קצת יותר רצינית. ושוב הלכנו למלא אוויר, כי מה הסיכוי... אחרי כמה ימים שוב ירד האוויר, והפעם זה היה ברור – יש סיכוי, מדובר בפנצ'ר.

אין ברירה, ניגשנו לפנצ'ריה הקרובה, ובזמן שחיכינו לקבל שירות שמתי לב למשהו: הגיע איש עם פנצ'ר כדי לתקן את הגלגל. כשהורידו את הגלגל שלו כדי לבדוק באיזה נזק מדובר, שמתי לב לדבר נפלא – מבחוץ הגלגל נראה שלם, למעט הפנצ'ר הנוכחי, ומבפנים – כל הגלגל מלא טלאים טלאים. נראה שהגלגל הזה עבר כמה גלגולים בחייו. אם זה היה בן אדם, היו מגדירים אותו כנס רפואי... מיד זה גרם לי לחשוב – לפעמים הכל נראה בסדר גמור כלפי חוץ, אבל מי שיסתכל בפנים – איזה בושות, כל הפגמים שלנו נמצאים שם. אי אפשר להסתיר אותם, הטלאים בולטים... אחרי 120 נגיע למעלה, ושם החוץ לא משנה והפנים הוא מה שקובע, הגלגל יתהפך.

אחריו הגיע תורי, והגלגל שלי הועמד לבדיקה הגורלית. איש הפנצ'רים נזף בי על שהגעתי מאוחר מדי, וחבל מאוד שלא הגענו מיד כששמנו לב לירידה באוויר. איך הוא אמר – האוויר לא יורד סתם, חייבים לבוא לבדוק. אבל  עכשיו מאוחר מדי, אי אפשר לתקן עם טלאי אלא חייבים להחליף את הגלגל, משמע – הוצאה גדולה יותר. הוא הראה לי איך הבורג הרס את הגלגל מעבר לחור עצמו, שאפשר היה לתקן אם היינו מגיעים בזמן. אוי...  כמה אנחנו צריכים ללמוד מוסר השכל: האוויר לא יורד סתם, אם יש ירידה, צריך לבדוק! לא לנפח כאילו זה יפתור את הבעיה! לגשת מיד לבדוק את מקור הבעיה, לפני שיהיה מאוחר מדי והתיקון כבר לא יהיה פשוט בכלל, ויהיה יקר הרבה יותר, שלא נדע מצרות.

אתמול הייתי בשיעור של הרב ישראל ארנון שליט"א, שהיה מקורב מאוד לרב שטיינמן זצ"ל. הוא סיפר שכשמישהו היה מעביר ביקורת על אחרים, הרב היה שואל אם הוא סיים להעביר ביקורת על עצמו, שהוא כבר עבר להעביר ביקורת על אחרים...
זה מתקשר לדברים האמורים. לא לשכוח לבדוק את עצמנו, בטח לפני שאנחנו עוברים להעביר ביקורת על הזולת. האמת היא שאפשר בכלל לוותר על החלק השני.

תגיות:גלגלפנצ'רגולשים מספרים על עצמם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה