עובדות ביהדות

על חשיבות ברכת כהנים: כמה צריך להתכוון בברכה?

שליח הציבור שמברך, וציבור המתפללים שמקבל את הברכה – עד כמה חשובה הכוונה בברכת כהנים?

צילום אילוסטרציה: פלאש 90/ Noam Revkin Fenton)צילום אילוסטרציה: פלאש 90/ Noam Revkin Fenton)
אא

חשיבות כוונת השליח ציבור בברכה – ירשום בספרו לזיכרון כוונת הברכה שתעשה פרי למעלה.

"יכוון בשבעה מיני טובות שיש בעולם המובאים בספר יצירה (פרק ד' משנה א'-ב') והם: חיים, שלום, חכמה, אושר, חן, זרע, ממשלה (כן כתב רבינו אברהם אזולאי בספרו  חסד לאברהם מעין ב' נר ס"ג). שאלה השבעה רמוזים בברכת כהנים, והכהן צריך לכוון בכל אלו השבעה להשפיע ברכה לכל ישראל. וגם השליח ציבור ירשום בספרו כך להיות לו לזיכרון, וגם צרכים הכהנים שיהיו בקיאים בדינים אלו, כדי שיעשו עבודה זו שנשארה להם בזמן הזה כתיקונה בכל דקדוקיה, וילמדו פשט הפירוש בברכת כהנים, ויברכו בחיבה וברעותא דליבא אולי יש תקוה שיעשו פרי למעלה" (אליעזר פאפו חסד לאלפים סימן קכ"ח סי' ט').

חשיבות כוונת המתפלל בברכות – המתפלל יקבל את הברכה לפי מידת הכנתו.

"בברכת כהנים יחול השפע על המתברכים כפי הכנת כל אחד מהם, וזאת מעלת ברכת הכהנים שהיא לכלל ישראל או לציבור, לפי שהרבים מוכנים יותר לקבל השפע מן היחיד, לפי שאי אפשר שלא יהיה בהם אדם שתהיה בו הכנה לקבל השפע האלהי באמצעות הכהנים" (ספר עיקרים מאמר ד' פי"ט- רבי יוסף אלבו זצ"ל).

כתב הזהר הקדוש בדבר חשיבות הכוונה בברכות שהיא גדולה עד מאוד וז"ל:  (ח"ג דף קמ"ה ע"א) "בשעה שברכה זו יוצאת מפיו של הכהן, אז אותם השישים אותיות שיש בשלושה פסוקים של יברכך, יאר, ישא, יוצאות מפיו ופורחות למעלה לרקיע. ויש שישים שרים ממונים על השישים אותיות, על כל אות ואות יש שר מיוחד, וכולם מודים ומסכימים על כל אלו הברכות, ועל זה נאמר "ושמו את שמי על בני ישראל ואני אברכם", ואז הקב"ה מברך את ישראל" (רמ"ק ומפרשים).    

יוצא שהכוונה שמכוון בכל תיבה מצורף אליה ויוצא וטס ברקיע ופועל פעולתו כאשר כיוון, כי היא עת רצון לאותן שהם בכלל הברכות אז, וקל מאוד להשיג פעולתו אשר חפץ". (ספר "חסד לאלפים")

תגיות:ברכת כהניםתפילה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה