חדשות בארץ

"לא מכחיש קשר": אישום חמור בריגול לטובת איראן, כנגד השר לשעבר גונן שגב

הותר לפרסום כי השר לשעבר גונן שגב שנעצר לפני כחודש, מואשם כעת בריגול לטובת איראן. "בחקירה בשב"כ ובמשטרה התברר כי שגב גויס ופעל כסוכן מטעם המודיעין האיראני. החקירה העלתה כי בשנת 2012 נוצר קשר בין שגב לבין גורמים מהשגרירות האיראנית בניגריה, ובהמשך אף הגיע פעמיים למפגשים באיראן עם מפעיליו – תוך שזהותם כאנשי מודיעין הייתה ברורה לו", אומרים בשב"כ

גונן שגב גונן שגב
אא

מסעיר את המדינה: הותר לפרסום כי השר לשעבר גונן שגב שנעצר לפני כחודש, מואשם כעת בריגול לטובת איראן. גונן ששהה בבידוד מוחלט במשך תשעה ימים במהלך החקירות נגדו, הודה בחקירתו כי השתמש בדרכון זר אותנטי כדי להיפגש עם המפעילים שלו.

שגב, שנעצר על ידי השב"כ בחשד לריגול וסיוע לאויב האיראני - לא הכחיש קשר לאיראנים אך לחפותו טען כי ניסה לעזור למדינה באמצעות השגת מידע מהאיראנים. במהלך תשעת הימים שבהם נעצר, לא הורשה שגב להיפגש עם עורכי דין ואף לא אחד ידע על מעצרו מלבד השב"כ.

כתב האישום שהוגש לאחרונה אושר על ידי היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה, כך על פי הדיווח ב'ווינט'. "פרטיו ברובם חסויים לבקשת המדינה", אומרים פרקליטיו של שגב, אלי זהר ומשה מזור.  "כבר בשלב ראשוני זה ניתן לומר כי הפרסום שהותר משווה לדברים חומרה יתרה, על אף שמתוך כתב האישום מצטיירת תמונה שונה".

בשב"כ פורסם כי שגב נעצר לאחר שמידע שנאסף אודותיו הוכיח כי הוא נמצא בקשר עם גורמים מהמודיעין האיראני, ועל בסיס זה נבדק ואומת החשד שהוא מרגל כנגד ישראל. "בחקירה בשב"כ ובמשטרה התברר כי שגב גויס ופעל כסוכן מטעם המודיעין האיראני. החקירה העלתה כי בשנת 2012 נוצר קשר בין שגב לבין גורמים מהשגרירות האיראנית בניגריה, ובהמשך אף הגיע פעמיים למפגשים באיראן עם מפעיליו – תוך שזהותם כאנשי מודיעין הייתה ברורה לו".

עוד דווח כי שגב נפגש עם מפעילים אלו בבתי מלון ברחבי העולם, שם קיימו פעילות חשאית כשבד בבד קיבל שגב מערכת הצפנת מסרים חשאית ממפעיליו. "התברר כי שגב העביר למפעיליו מידע הקשור למשק האנרגיה, לאתרי ביטחון ישראליים, למבנים ולבעלי תפקידים בגופים מדיניים וביטחוניים. שגב אף קיים קשרים עם אזרחים מישראל הקשורים לתחום האבטחה, הביטחון ויחסי החוץ של ישראל ואף קישר את חלקם לגורמי המודיעין האיראני".

צפו במסמך החשוב:

 

תגיות:איראןריגולאישוםגונן שגב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה