פעילות הידברות

אם לילדה חולת סרטן משתפת את חוויית הנופש המעצימה עם הידברות. אל תפספסו!

שרה בלולו, אם לילדה חולת סרטן, מספרת על הנופש של הידברות לילדים חולי סרטן ולמשפחותיהם – שבו השתתפו לאחרונה. ביום חמישי תתקיים הכנסת ספר תורה למערת המכפלה, וכל התרומות יוקדשו למיזם הנופשים הייחודי הזה. היו גם אתם שותפים

אא

נופשונים לילדים חולי סרטן כבר אינם חדשים בנוף. ארגוני חסד רבים דואגים לשמח את הילדים, להעניק להם הפוגה משגרת הטיפולים הקשה ולהעניק להם מספר ימים של הנאה, של תקווה ושל הגשמת חלומות.

אך ההתמודדות עם המחלה נוגעת לא רק לילדים עצמם: ההורים, האחים ואפילו בני המשפחה המורחבת מושפעים מהמצב. השגרה היומיומית של בני המשפחה נפגעת, וכאילו לא די בדאגה לילד – מצטרפים אליה הקושי של שגרת הטיפולים, השעות הארוכות בבתי החולים וגם ביורוקרטיה בלתי נגמרת.

וכאן הידברות נכנסת לתמונה, עם מסירות נפש שאין כדוגמתה עבור אותן משפחות, כשהמטרה היא להעניק גם להן שעות של שקט, שלווה והנאה מבלי שיצטרכו לדאוג לפן הכלכלי שבדבר. הנופשים שמוציאה הידברות למשפחות אלה מעניקים להם תקווה וכוח, בידיעה שיש מישהו שמבין את המעמסה – ונמצא שם כדי להקל מעליה.

אחת המשתתפות בנופש האחרון היא משפחת בלולו, שמתמודדת כבר תקופה ממושכת עם מחלתה של בתם, הסובלת מגידול בבטן. "פנו אלינו מהידברות כי יש לנו ילדה חולה שעברה טיפולים. רצו לפנק אותנו, ולעזור לנו להשתחרר ולאגור כוחות להמשך", מספרת שרה בלולו, אם המשפחה. "זה היה פשוט נופש מהמם, מאורגן יפה. הרגשנו שרצו רק לפנק אותנו".

מה כלל הנופש הזה?

"יצאנו לנופש מיום חמישי עד אחרי שבת. ביום הראשון הייתה תוכנית מיוחדת בערב, אבל אנחנו באופן אישי לא השתתפנו בה, כי השתתפנו בראיון שנערך באותו יום. ביום שישי בבוקר נסענו באוטובוס, רק המשפחות המתמודדות, לקבר ר' מאיר, ולאחר מכן לשיט ולבריכה.

"בליל שבת הייתה תוכנית עם הרב זמיר כהן, ואחר כך הופעה שלה הרב שמעון פרץ, שהייתה מאוד מעניינת. בשבת בצהריים הייתה עוד הרצאה של הרב שמעון פרץ, ואחרי מנחה הרב זמיר כהן דיבר וברך אותנו. היה עונג שבת מיוחד לסעודה שלישית, והפעילות עוד נמשכה גם במוצאי שבת, עד כדי כך שחזרנו הביתה, לירושלים, באוטובוס האחרון ממש...".

"הילדים שהשתתפו נראו טוב, ולא נתנו להם תחושה של 'מסכנים'"

בלולו מוסיפה ואומרת כי "לאורך כל השבת דאגו לנו, גם להורים וגם לילדים. כשיצאנו לשיעורים, הילדים נשארו עם בחורות שהעסיקו אותם ונתנו להם יחס מקסים. גם הסעודות היו נפלאות – האוכל היה טעים ובשפע, ובאופן כללי הייתה אווירה נהדרת".

ולמרות זאת, שרה מספרת כי ברגע הראשון היא חששה מיציאה לנופש כזה. "בהתחלה חששתי שיחזירו אותם למקומות לא נעימים, של מחלות. אבל הילדים שהשתתפו נראו טוב, ולא נתנו להם תחושה של 'מסכנים', אלא להיפך – נתנו להם הרגשה של פינוק ושל הנאה ממקום טוב".

ביום חמישי הקרוב יתקיים משדר מיוחד בערוץ הידברות, מהכנסת ספר תורה למערת המכפלה. כל התרומות שיתקבלו ביום זה יוקדשו למימון הנופשונים המיוחדים של הידברות לילדים חולי סרטן ולבני משפחותיהם.

אני מספרת על כך לשרה ושואלת לדעתה – עד כמה חשובים, באמת, הנופשונים הללו? "זה חשוב מאוד, כי מצב של מחלה במשפחה זה משהו שממש מטלטל את כל המשפחה. הוא מטלטל את הקשר בין ההורים לילדים ובין ההורים לעצמם, את הזוגיות. זה קורה בעיקר כי להורים אין זמן. הם עסוקים בטיפול בילד או בילדה החולים, ואין להם די זמן להשקיע בילדים האחרים או בעצמם.

"כל המפגשים האלה בין בני המשפחה, הרגעים האלה ביחד – זה משהו שחסר מאוד, וזה משהו שצריכים אותו דווקא בזמנים הקשים האלה. חשוב גם לזכור שסרטן זו לא מחלה שבאה ועוברת אחרי שבוע. זה אפילו לא מצב שיודעים ש'עכשיו יש חודשיים קשים וזהו'. זה מגיע ברגע אחד, ולא יודעים מתי זה יסתיים. אי הוודאות הזו מוסיפה המון לקושי, והנופש הזה נותן שחרור. הוא נותן לבני המשפחה זמן להיות ביחד בלי להתעסק כל כך הרבה במחלה, והוא מאפשר לכל אחד במשפחה – לילדים החולים עצמם, להורים שלהם ולאחים ולאחיות שלהם – ליהנות ממש, ברוגע".

צפו בראיון המרגש עם שרה בלולו:

 

תגיות:נופשהידברות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה