פעילות הידברות

אם גם אתם תמיד רציתם לעזור לילדים חולי סרטן - עכשיו אתם יכולים! אל תפספסו 

'מצווה הבאה לידיך - אל תחמיצנה': אין מי שלא היה רוצה לזכות להעלות חיוך על פניהם של ילדים חולי סרטן ובני משפחותיהם. כעת יש לכם ולנו את ההזדמנות, במסגרת הכנסת ספר תורה למערת המכפלה, שכל הכנסותיה יוקדשו למימון נופשונים עבור הילדים החולים ובני משפחותיהם 

אא

מזה תקופה ארוכה מתקבלות בארגון הידברות פניות רבות, ממשפחות שאחד מילדיהן חולה במחלה הנוראה ר"ל.

משפחות אלו משוועות לחופשה ביחד עם יקיריהן כדי להחזיר את תחושת האחדות והגיבוש למשפחה, בצל התמודדות קשה ולחץ יומיומי שלא פעם גורם לפירוד, ריחוק וכעסים בין בני המשפחה.  

בשל ריבוי הפניות והצורך הגדול שנוצר בקרב למעלה מ-450 משפחות, פעילי הידברות עשו לילות כימים במטרה לטקס עצה, ולמצוא דרך להוציא את התוכנית מן הכוח אל הפועל.

כעת, במסגרת מיזם חדש מטעם מחלקת החסד של ארגון הידברות, התוכנית מתחילה סוף סוף לקרום עור וגידים: בשבועות הוציא ארגון הידברות מטעמו נופש גדול וראשון מסוגו בבית מלון – ובפעם הראשונה זכו הילדים החולים לנפוש וליהנות ביחד עם אחיהם, הוריהם ובני משפחתם.

לאחר מכן יצאו עוד כמה נופשים, והתגובות החמות של הילדים ובני משפחותיהם - לא מפסיקות להגיע. "אנחנו מרגישים כאילו נולדנו מחדש", "זה עזר לנו לגיבוש והאיחוד המשפחתיים, אין לנו מספיק מילים להודות לארגון הידברות על העזרה הגדולה והכל כך מדויקת שקיבלנו", "זה עזר לנו למלא את הבטרייה, ואנחנו כבר מחכים לנופש הבא".

כולן מבקשות כעת מעם ישראל להירתם למצווה החשובה – ולתרום ככל שניתן במעמד הקדוש של הכנסת ספר התורה למערת המכפלה, שייערך ביום חמישי הקרוב וישודר בשידור חי בערוץ הידברות.

"מדובר בהכנסת ספר תורה מיוחדת במינה שתוקדש לילדים החולים כמו גם לשאר חולי עמו ישראל", אומר ישראל כהן, פעיל במערך השיווק של ארגון הידברות. "כל כספי התרומות שלכם יוקדשו למען העשייה החשובה הזו של מימון נופשונים בבתי מלון לילדים החולים עם בני משפחותיהם".

 

מצווה שכולם היו רוצים לזכות בה 

יצוין כי מדובר ביוזמה ראשונה מסוגה, שטרם נראתה במחוזות אחרים, ולכן מדובר בזכות כפולה ומכופלת: לא די בכך שתזכו להיות שותפים בהכנסת ספר תורה למקום המקודש לעם ישראל לדורותיו, כי אם גם תזכו במצוות 'ושימחת' לאותן משפחות שמשוועות כל כך להטען בכוחות מחודשים, ולחזור לשגרת חייהם הכאובה עם חיוך קצת יותר רחב על הפנים.

כמה עובדות שאולי לא ידעתם על מערת המכפלה ועל הזכות הגדולה להיות שותפים בהכנסת ספר התורה למקום זה דווקא:

על פי המסורת היהודית והמתואר במקורות, מערת המכפלה השוכנת בעיר חברון היא מקום קבורתם של אדם וחווה כמו גם אבותינו הקדושים אברהם, יצחק ויעקב, ואימותינו שרה, רבקה ולאה (רחל אמנו נקברה על אם הדרך לחברון, הלא היא בית לחם).

את מקום הקבורה הזה, המתקרא 'פתח גן העדן', בחר אדם הראשון, ובעצם הבחירה הזו טמונים סודות גדולים. וכך כותב ספר הזוהר (בראשית נז): "מהיכן ידע האדם הראשון היכן המערה? אלא ראה אור אחד דקיק עולה באותו מקום שיוצא מגן עדן, ורצה אותו לקברו. ושם הוא המקום, סמוך לשער גן עדן".

מבנה המערה הנוכחי נבנה בימי בית שני, ולדברי הרב משה יעקבשהיה הראשון להיכנס לקודש הקודשים בציווי הרב מרדכי אליהו, "תוך כדי השתלשלות אל המערה הרגשתי רוח מנשבת מתוכה, והתרגשתי מאוד. לפי הזוהר הקדוש, מערה שו נחצבה 'באזמלו של אדם הראשון', זאת אומרת שאדם הראשון חצב אותה".

בהמשך גילה הרב יעקב כעין 'צוואר' שמוביל למערה נוספת – שם, לפי המקורות, קבר אברהם אבינו את שרה.

 

צפו ב'טעימה' קטנה ממה שצפוי לכם בשידור החי ביום חמישי הקרוב אי"ה:

 

תגיות:ספר תורהזכותסרטןמערת המכפלהילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה