חדשות בארץ

עבודות מסביב לשעון: הואצו העבודות להקמת החומה התת קרקעית בגבול עזה

צה"ל מאיץ את בניית המכשול האסטרטגי מול איום המנהרות. עד כה הושלמו כרבע מ-65 הקילומטרים של החומה, שנועדה לסכל את מערך המנהור של חמאס

  • ד' תמוז התשע"ח
(צילום: דובר צה"ל)(צילום: דובר צה"ל)
אא

האיום הפרימיטיבי, עפיפוני ובלוני התבערה, טורד את מנוחתם של ראשי מערכת הביטחון. עפיפוני התבערה, שעלותם מועטה, גורמים לנזקים עצומים ברכוש, ואך בניסים גלויים לא גרמו לנפגעים בנפש.

בזמן שראשי מערכת הביטחון מנסים למצוא פתרון שיוכל להתמודד עם גל הטרור המטריד, הולך ונשלם הפרויקט הטכנולוגי הענק, שעתיד בסיעתא דשמיא לסכל את איום המנהרות ההתקפיות.

ראש מנהלת גבולות ותפר, תת-אלוף ערן אופיר, מסר בדיון פנימי כי קצב העבודה בבניית המכשול ההנדסי החדש הואץ, וכי לאורך הגבול פועלים בו זמנית 21 אתרי עבודה.

על פי הדיווח ב'וואלה', מדובר בפרויקט ענק שכולל הקמת מפעלי בטון, סדרי כוחות נרחבים של כלים הנדסיים שונים בשטח וכוחות אבטחה רבים הפועלים באוויר וביבשה.

העבודות מתבצעות ב-21 אתרי עבודה לאורך הגבול. עשרות פועלים, מרביתם מאיטליה ומספרד, עמלים שעות ארוכות, כשהם חובשים קסדות ועוטים שכפ"צים.

מדובר באתגר הנדסי מורכב: החפירות נערכות בעומק של עשרות מטרים מתחת לאדמה, ותחת איום מתמיד של ירי צלפים, פצצות מרגמה וטילי נ"ט.

בנוסף, חמאס הקים עמדות צלפים, במרחק של 200 מטרים מגדר המערכת, כדי לתצפת על התקדמות בניית המכשול. בשל המעקב הצמוד מעזה, ההגנה והאבטחה על צוותי העבודה מתוגברים.

עד כה הצליחו הצוותים לבנות 14 מתוך 65 קילומטרים של חומה תת-קרקעית נגד מנהרות. על פי הערכות של גורמי צבא בפיקוד דרום, הפרויקט יסתיים בסוף שנת 2019. אז לא תהיה אפשרות לחפור מנהרה התקפית מכיוון הרצועה אל עבר ישראל.

תגיות:חומהגבול עזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה