סיפורים אישיים

סכום הכסף העצום אבד ואיננו, והאב הגיב ב-10 מילים מופלאות

"אם לא עבור זמנים כאלו, לשם מה יורד האדם לעולם הזה..." – כך שינן לנו המשגיח הרב גדליה אייזנר זצ"ל. וכעת, כשעמדתי בפני ניסיון, הצלחתי לעמוד בו בשלווה ואמונה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מעשה מופלא שסיפר הרב אלימלך בידרמן: באחד מתלמודי התורה בבני ברק היה מלמד תינוקות ירא שמים שעשה מלאכתו באמונה, ומעולם לא הפסיק באמצע מסירת שיעור, כי אם במקרים דחופים ביותר, שהיו בודדים ממש.

פעם אחת בערב פסח, התנצל לפני התלמידים באמצע השיעור, ויצא לחדר המלמדים. אחד המנהלים שהבחין בו יוצא, שמע אותו מתקשר לביתו ושואל בקול דאוג, אם החליפות הישנות שהיו בארון הבגדים כבר נזרקו לפח.

נראה שהתשובה היתה חיובית, שמעו שהוא המשיך וביקש: "תרדו בדחיפות לבדוק, אם כבר פינו את חדר האשפה". הוא המתין דקה או שתים במתח, מעבר לקו אמרו משהו, והמלמד חזר בקול: "אז עובדי העירייה כבר פינו הכל"... ולאחר שתיקה קצרה, הוסיף כמה מילות סיום, ניתק את השיחה וחזר לכיתתו להמשך מסירת השיעור.

תמה המנהל על ההתנהגות הבלתי שגרתית, ובהזדמנות הראשונה ניגש לברר, מדוע יצא באמצע שיעור לבירור כזה, הנראה חסר פשר.

השיב המלמד: "אספר לכם דברים כהווייתם. בעוד חודשים ספורים אחד מילדיי מתחתן. הוצאות החתונה רבות מאד, ולכן לוויתי מאחד הגמ"חים סכום כסף גדול.

חיפשתי מקום מתאים להטמין בו את הכסף בינתיים, ובחרתי באחד מכיסי חליפתי הישנה.

היום, כשיצאתי מן הבית, שמעתי את רעייתי מדברת על כך שבכוונתה להשליך את כל החליפות הישנות לאשפה, מפני שהן מרופטות מדי לשימוש. בשעת מעשה לא ייחסתי לדברים חשיבות, משום ששכחתי לגמרי מסכום הכסף הטמון בכיס החליפה.

"אבל, באמצע השיעור, הבזיק בי זיכרון הכסף, והמשפט ששמעתי בחצי אוזן - צף ועלה גם הוא. מיד יצאתי לברר אם כבר זרקו את החליפה, ואם יש עדין סיכוי קלוש למציאת הכסף. כשנודע לי שכל הסכום אבד, אמרתי 'וי לחסרון כיס' וחזרתי לשיעור".

המנהל השתומם: "שמעת שאיבדת את כל הכסף, ומיד חזרת לכיתתך, והמשכת במסירת שיעור כאילו לא ארע דבר? איך יכולת לתפקד כך?"...

השיב לו המלמד בפשטות: "בבחרותי, למדתי אצל המשגיח רבי גדליה אייזנר זצ"ל. תמיד היה נוהג לומר לנו: 'אם לא עבור זמנים כאלו – לשם מה יורד האדם לעולם הזה'...

"הוא כל כך החדיר והשריש בנו את הדבר הזה, עד שעתה בעמדי בפני הניסיון, הרגשתי: הן זה עיקר המטרה שלשמה אני חי עלי אדמות!"...

הרב בידרמן מסיים את הסיפור המופלא באומרו: כך מאבד בעל ביטחון את כספו!... כך הוא עומד בפני ניסיונות החיים שמזמן לו הקב"ה! מי שישכיל לקחת עמו את המילים הללו, ולהטמין אותן כחלק בלתי נפרד מחייו, יוכל באמצעותן להפוך כל ניסיון קשה לרגע מכונן, שעבורו ירד לעולם הזה.

באדיבות אתר 'דרשו'.

תגיות:אבידהסיפורים אישייםסכום כסף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה