חדשות בארץ

מפתיע: מיליוני שקלים יוענקו לשיפוץ בניינים מכוערים. בדקו את זכאותכם

מדינת ישראל אישרה תקציב של 15 מיליון שקל לסיוע לבניינים ישנים ומכוערים. מעוניינים בסיוע המדינה לשם שיפוץ הבניין? בדקו אם אתם זכאים

  • כ"ח סיון התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מפתיע: מדינת ישראל תסייע בשיפוץ של 530 בניינים, בהם 6,300 דירות, בשכונות שונות ברחבי הארץ. השיפוץ יכלול את חדר הכניסה לבניין, החזיתות וחדרי המדרגות. כן יבוצע איטום גג.

המהלך, המהווה חלק מיוזמת השר יואב גלנט לשיפוץ המרחב הציבורי, אושר על ידי וועדת הכספים.

גובה המענק ישתנה בהתאם למספר קריטריונים. מענק מוגדל יינתן כשבעלי הדירות מתקיימים מקצבאות קיום או כשהבניינים ממוקמים באזורים מוחלשים, שאינם מוגדרים כשכונות שיקום.

הזוכים ייבחרו באופן הבא: אחת לחודשיים יתפרסם "קול קורא", המציע לוועדי בתים להגיש את תיאור הבניין שלהם. ועדת ההיגוי של משרד השיכון והבינוי ושל האגודה לתרבות הדיור תבחר מבין ההצעות את הבניינים הזכאים לקבלת הסיוע.

מהו גובה הסכום שיוקדש לשיפוץ? המענק הרגיל של המשרד לשיפוץ חלקי יעמוד על 1,000 שקל לדירה (מתוך תקציב שיפוץ כולל של עד 5,000 שקל) והמענק המוגדל יעמוד על 4,000 שקל לדירה (לשיפוץ של עד 5,000 שקל). מענק לשיפוץ עומק יעמוד על 5,000 שקל לדירה (מתוך תקציב שיפוץ של עד 30,000 שקל). כמו כן, תיבחן תוספת של 50% מגובה המענק לבעלי דירות המתקיימים מקצבאות קיום של הביטוח הלאומי.

"על בשורה זו לא מברכים רק הדיירים אלא גם ראשי הרשויות ברחבי הארץ, המתמודדים עם נושא התחדשות העירונית יום יום. אלפי בניינים שלא הוגדרו במסגרת שיקום שכונות יזכו כעת למענה. אנחנו מאמינים שהבניינים האלו יזכו לעמוד על הרגליים בתוך זמן קצר, ובכך יימנע טיפול עתידי שלהם במסגרת שיקום שכונות", אמר מנכ"ל האגודה לתרבות הדיור, ראובן צדוק. "מדובר בצעד שישפר את חייהם של רבים", הוסיף מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, חגי רזניק.

תגיות:בנייןשיפוץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה