חדשות בארץ

קנצלר אוסטריה בביקור בכותל המערבי: "זהו מקום של קדושה ושלווה"

קנצלר אוסטריה ביקר בכותל המערבי ונשא תפילה אישית. בספר האורחים כתב: "זהו כבוד גדול לבקר שוב בכותל המערבי, מקום של קדושה ושלווה. מקום של חשיבות נצחית לעם היהודי"

  • כ"ח סיון התשע"ח
(צילום: הדס פרוש / Flash90)(צילום: הדס פרוש / Flash90)
אא

קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ המנהיג הצעיר ביותר באיחוד האירופאי (31) הגיע לביקור הראשון שלו לישראל כקנצלר אוסטריה.

הקנצלר ופמלייתו פתחו את הביקור ביד ושם. משם המשיכו לכותל המערבי. הקנצלר שאל על תחושת הביטחון בירושלים והתרגש מאוד לשמוע שבשנים האחרונות חלה עליה במספר המבקרים בירושלים ובכותל המערבי ושרק בימים האחרונים, על אף ימי הרמדאן ביקרו בה עשרות אלפים.

רב הכותל המערבי, הרב שמואל רבינוביץ, אמר עם הקנצלר את פרק קכ"א בתהילים. בנוסף, בירך אותו בתפילת שלמה המלך שכל תפילותיו ותפילות אוסטריה יתקבלו ברצון.

הקנצלר נשא תפילה אישית וכתב בספר האורחים של הכותל המערבי כי "זהו כבוד גדול לבקר שוב בכותל המערבי, מקום של קדושה ושלווה. מקום של חשיבות נצחית לעם היהודי".

קורץ נחשב פרו-ישראלי מובהק והוכיח שיש לו האומץ לפעול בניגוד למדיניות החוץ הרשמית שמכתיבים אנשי האיחוד האירופי בבריסל. כהוכחה לכך ניתן לציין ששלח את שגריר אוסטריה בישראל, מרטין וייס, לקבלת הפנים שערך משרד החוץ לרגל העברתה של שגרירות ארה"ב לירושלים. וייס היה אחד השגרירים האירופים היחידים בקבלת הפנים, לאחר שרוב רובם של ממשלות אירופה החרימו את המהלך.

לפני מספר חודשים, התייחס הקנצלר למעשיו הנוראיים של עמו בשואה. "המשקע בין אוסטריה ליהודים הוא מאוד כבד משקל וטעון", אמר הקנצלר. "איננו יכולים, לצערנו, למחוק את ההיסטוריה, אבל לא שכחנו, והיא מחייבת אותנו. לאוסטריה חוב גדול לעם היהודי ומשמעותו – המשך מלחמת חורמה בכל תופעה אנטישמית".

 
 
תגיות:קנצלראוסטריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה