חדשות כלכלה

מה מניע עובדים להסתפק בשכר נמוך? התשובה מפתיעה במיוחד

אתם מגיעים לראיון עבודה, מתרשמים מהמקום, מציגים בפניכם את גובה המשכורת, ומסתבר כי השכר לשעה הוא מינימום – האם תסכימו? על פי מחקר חדש יש נתון מפתיע שגורם לעובדים פוטנציאליים להסכים לכך ואפילו בלב שלם

  • כ"ח סיון התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אתם מגיעים לראיון עבודה, מתרשמים מהמקום, והנה מציגים בפניכם את גובה המשכורת, ומסתבר כי השכר לשעה הוא מינימום – האם תסכימו?

על פי מחקר חדש נמצא כי כאשר חברה מכריזה על תרומתה לקהילה, העובדים מראים נכונות להסתפק בשכר נמוך. ג'ון ליסט, כלכלן מאוני' שיקגו, מצא כי מרבית האנשים הביעו רצון לוותר על 27% משכרם הפוטנציאלי במידה ויעבדו בחברה שמכריזה על תרומתה לקהילה.

כדי לערוך את המחקר הקים ג'ון ליסט חברה אמיתית שפרסמה מודעות לגיוס עובדים בארה"ב. לכל כל המודעות נוסחו במידה שווה, כאשר בחלק מהן נכתבה ההכרזה: "חלק מהפרויקטים שלנו נועדו לשפר את הגישה של ילדים מרקע מוחלש לחינוך. אנחנו מאמינים שארגונים כאלה הופכים את העולם למקום טוב יותר, ואנחנו רוצים לעזור להם". חלק מהמודעות הציעו 11 דולר לשעה, וחלקן 15 דולר לשעה.

ליסט גילה כי למרבה הפלא, הצעות העבודה שהצהירו על אחריות חברתית ועל אכפתיות כלפי הזולת נענו ב־33% ליחס להצעות דומות ללא ההצהרה החברתית על אף ההצעה למשכורת גבוהה יותר.

"מודעת הגיוס היא רגע חשוב מאוד, שבו החברה שולחת אות לעובדים פוטנציאלים שהיא סוג כזה של מעסיק, וזאת דרך מוצלחת מאוד למשוך עובדים ממש טובים", אמר ליסט.

עוד הוסיף: "האפקט הזה מונע בראש ובראשונה על ידי נשים: הן אלה שבעיקר בוחרות חברות שמצהירות על אחריות חברתית, והן פרודוקטיביות הרבה יותר מכל העובדים האחרים. כשמסתכלים על ניסויים מהעשורים האחרונים מוצאים שנשים רגישות הרבה יותר לאותות של אלטרואיזם ולרצון לעשות את הדבר הנכון".

תגיות:עבודהשכרמחקר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה