חדשות בעולם

טראמפ מצייץ: "נהדר להיות בסינגפור. ההתרגשות באוויר"

עם הגעתו לסינגפור, צייץ הנשיא האמריקאי בחשבון הטוויטר שלו: "נהדר להיות בסינגפור. יש כאן התרגשות באוויר". מתח בקהילה הבינלאומית לקראת המפגש ההיסטורי

  • כ"ח סיון התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

התרגשות ומתיחות בקהילה הבינלאומית: מנהיגי ארצות הברית וצפון קוריאה נחתו בסינגפור, שם יקיימו הלילה את מפגש הפסגה ההיסטורי ביניהם.

עם הגעתו לסינגפור, צייץ הנשיא האמריקאי בחשבון הטוויטר שלו: "נהדר להיות בסינגפור. יש כאן התרגשות באוויר".

כזכור, מדובר במפגש היסטורי עבור שליטה של צפון קוריאה, קים ג'ונג און. בשל בידודה של ארצו, מעולם לא נפגש אף אחד משליטי צפון קוריאה עם נשיא אמריקני מכהן, וכן מעולם לא יצא שליט של המדינה המבודדת לביקור רשמי מחוץ לגבולות ארצו.

לפני הפגישה עם מנהיג צפון קוריאה נפגש נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, עם נשיא סינגפור, המדינה המארחת לאחר שזה נפגש עם קין ג'ונג און. סינגפור מעניקה למפגש מטרייה ארגונית וכלכלית.

הפסגה שתתקיים בסינגפור מחר, ביום שלישי בשעה 9:00 בבוקר שעון סינגפור (4:00 לפנות בוקר שעון ישראל)  אמורה להיות אירוע היסטורי יוצא דופן.

מטרת הפסגה היא לנסות לפתור המשבר הגרעיני בחצי האי הקוריאני, אחד המשברים הגדולים בעולם בעת הזו. טראמפ מעוניין שקים יתפרק מנשקו הגרעיני באופן מוחלט, כולל פיקוח בין-לאומי הדוק. מומחים רבים טוענים כי קים לא יוותר בקלות רבה כל כך על נשקו החזק.

אלפי עיתונאים קוריאנים נחתו בסינגפור. אנשי הבית הלבן התמקמו במלון מריוט סאותביץ', והחלו בתדריכים לעיתונאים המלווים את המפגש. שליט צפון קוריאה ישהה במלון סנט ריגיס,  שהפך לסטרילי. טראמפ עצמו ישהה במלון שנגרילה, גם הוא הושלם לקראת שהותו של הנשיא האמריקני.

טראמפ וקים ייפגשו ביום שלישי בשעה 9:00 בבוקר שעון מקומי (4:00 לפנות בוקר שעון ישראל) וילחצו ידיים לעיני המצלמות. לאחר מכן יסתגרו טראמפ וקים למשך כמה שעות לשיחה שבה ישתתפו יועציהם.

מאז שנות התשעים מפתחת קוריאה הצפונית יכולת גרעינית, בזמנו היא הפעילה כור צבאי מבוסס פלוטוניום. החל משנת 2003 הצפון קוריאנים פיתחו פצצה עם יכולות בליסטיות יוצאות דופן ולטווח ארוך. הטיל המתקדם ביותר שלהם יכול להגיע למרחק של 13 אלף קילומטרים, עד לארצות הברית.

על פי הערכות מומחים, קוריאה הצפונית מחזיקה כ-60 פצצות גרעין או ראשי נפץ ויכולה לייצר כשש פצצות בשנה. יותר מכך: בשנה שעברה הודיעה פיונגיאנג כי יש ברשותה פצצת מימן, שיכולה להיות חזקה הרבה יותר מכל פצצת גרעין רגילה. את מאגר הנשק הזה מעוניין טראמפ לפרק וכך לזכות בפרס נובל לשלום.

טראמפ מדגיש בשיחותיו כי הוא מעוניין להצהרה משותפת על סיום המלחמה ארוכת השנים בין צפון קוריאה לדרום קוריאה. לדבריו, זו תהיה תפנית היסטורית משמעותית. עם זאת, התקווה היא כי צפון קוריאה תפרק גם את מאגר הטילים ארוכי הטווח שלה ואת נשקה הגרעיני – מה שכפי הנראה לא צפוי להתרחש, וודאי לא בפגה הראשונה שתיערך, כאמור, בלילה שבין שני לשלישי שעון ישראל.

תגיות:טראמפסינגפור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה