חדשות בארץ

אין דיין: מצלמות המהירות יושבתו

המשנה לפרקליט המדינה הודיע כי מצלמות התנועה יושבתו עד להודעה חדשה, זאת בעקבות טענות נהגים על כך שהמצלמות בלתי אמינות

(פלאש 90)(פלאש 90)
אא

נוסעים בכביש בינעירוני במהירות וחוששים ממצלמה של משטרת התנועה? אין צורך להילחץ עוד. משטרת התנועה הודיעה היום (ראשון) כי היא משעה את חלוקת הדו"חות ממצלמות המהירות הנייחות.

ההודעה על כך מגיעה בעקבות העובדה שבמשך השנתיים האחרונות מתנהל בבית משפט השלום בעכו תיק העוסק באמינות המצלמות המהירות הדיגיטליות. את התיק מנהל עורך דין שמייצג כעשרים נהגים שקיבלו דו"חות מהירות וטענו כי המצלמות לא דייקו.

ואכן, למרות שבתי המשפט נוהגים לקבל באופן כללי את טענות המשטרה, בפעם הזו הוחלט באופן יוצא דופן על ידי השופט, לנהל תיק בנושא.

הטענה של העו"ד הייתה כי אמינותה של מערכת המצלמות בעצם לא נבדקה לפני שהמערכת הוכנסה לשימוש, ועל כן ייתכן שהיא אינה מדויקת. על כך השיבה משטרת ישראל כי מכון התקנים בדק את המערכת וקבע שהיא עומדת בתקן הישראלי. אלא שבמהלך דיון בנושא התבקש נציג מכון התקנים להעיד, ואז הוא הודה כי מעולם לא ביצע מכון התקנים ניסוי בארץ. הנציג טען כי ניסוי כזה בוצע על ידי מכון התקנים בהולנד, אך כאשר המשטרה שלחה צוות לחפש תיעוד לכך בהולנד, התברר שלא קיים כל תיעוד.

בעקבות כך הודיע המשנה לפרקליט המדינה, כי יש לערוך בדיקה מקיפה לכל מצלמות המהירות הנייחות שבכבישים, ועד לסיום הבדיקה אין לתת דו"חות לנהגים על סמך המצלמות.

תגיות:כבישיםמצלמות מהירותמשטרת התנועה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה