חדשות בארץ

תרגיל פתע רחב היקף ברמת הגולן: פיצוצים יישמעו באזור

תרגיל פתע צבאי רחב היקף החל הבוקר (ראשון) באזור רמת הגולן. התרגיל עתיד להמשך מספר ימים

  • כ"ז סיון התשע"ח
נגמ"שים בתרגיל ברמת הגולן, (צילום: דובר צה"ל)נגמ"שים בתרגיל ברמת הגולן, (צילום: דובר צה"ל)
אא

תרגיל פתע צבאי רחב היקף החל הבוקר (ראשון) באזור רמת הגולן. התרגיל עתיד להמשך מספר ימים ובמסגרתו תורגש תנועה ערה של כלי רכב ויישמעו פיצוצים. במסגרת התרגיל צפויים אנשי מילואים לקבל שיחות מיחידותיהם.

מדובר צה"ל נמסר כי התרגיל תוכנן מראש כחלק מגרף האימונים לשנת 2018, ומטרתו היא שימור ותרגול ההיערכות.

ביום חמישי שעבר הסתיים תרגיל של חיל האוויר שדימה תקיפה נרחבת ברצועת עזה. התרגיל שהתקיים במהלך השבוע שעבר בחן התמודדות עם לחימה בכמה זירות במקביל ובחן את מוכנות החיל לתרחיש זה.

בתרגיל השתתפו מאות כלי טיס וערכו טיסות יום ולילה. עשרות מטוסי קרב שהשתתפו בתרגיל דימו תקיפה של מאות מטרות בפרק זמן קצר ברחבי הרצועה. במקביל, גם אנשי המערך הטכני של החיל ושולבו בו מאות אנשי מילואים ממערכים שונים.

בשבוע שעבר שיגר ראש הממשלה נתניהו מסר מאיים לנשיא סוריה בשאר אסד. לדבריו, אם אסד יזמין לסוריה כוחות איראניים הוא לא יהיה חסין יותר. "יש משוואה חדשה שסוריה צריכה להבין - שישראל לא תסבול התבססות איראנית", אמר ראש הממשלה. "אסד לא יהיה חסין אם הוא יזמין את הכוחות האירניים פנימה", אמר. "אירן בסוריה רק כדי להשמיד את ישראל".

"כל עוד שאסד נלחם מלחמת אזרחים לא התערבנו חוץ מלתת סיוע הומניטרי. עכשיו כשהמלחמה נגמרת והוא מאפשר לאיראן להיכנס ולבסס עצמה כדי לתקוף את ישראל, הוא לא חסין יותר. אם הוא יתקוף אותנו, אנחנו נפגע בכוחותיו. אסד צריך לשקול זאת ברצינות", הוסיף ראש הממשלה.

תגיות:תרגיל פתערמת הגולן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה