כתבות מגזין

מדהים: מה השיב עורך הדין החרדי, כשהשופט החילוני שאל על מזמור תהילים?

מה מוביל שופט חילוני להתעניין פתאום ביהדות, לחקור ולשאול בסקרנות על פרק תהילים? עם שחר בקשי, עורך דין חרדי שדרכו בקודש היא להשחיל דברי תורה בכל הזדמנות אפשרית, הדבר לא מפליא במיוחד

אא

מה מוביל שופט חילוני להתעניין פתאום ביהדות, לחקור ולשאול בסקרנות על פרק תהילים? עם שחר בקשי, עורך דין חרדי שדרכו בקודש היא להשחיל דברי תורה בכל הזדמנות אפשרית, הדבר לא מפליא במיוחד. אחת מאותן הזדמנויות הייתה דיון שנערך בבית המשפט המחוזי בתל אביב, שבו ייצג בקשי צד במשפט על פירוק שותפות.

מה הופתע בקשי כשהשופט החילוני פנה אליו לפתע לאחר שנוצרה כעין שיחת חולין בין עורכי הדין לשופט, והתוודה לפתע באוזניו כי הוא "מאוד אוהב את מזמור כ"ז בתהילים".

ההפתעה המשיכה כאשר ביקש השופט החילוני מבקשי להסביר לו מדוע נוהגים לומר מזמור זה דווקא בחודש אלול.

בקשי בתגובה העדיף שלא לשלוף תשובה בלתי אחראית מהמותן, והבטיח לשופט כי יבדוק את הדבר ויחזירו תשובה בהקדם. מיד לאחר מכן בדק במקורות והגיש לשופט באחת ההזדמנויות מסמך ועליו כתוב "הודעה על הגשת דבר תורה".

במסמכו זה תיאר עורך הדין בפרוטרוט את התשובה לשאלתו של השופט, תוך שהוא מצרף ציטוטים מעניינים בנושא מה'אוהב ישראל' מאפטא ומפסקי מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל מספרו 'חזון עובדיה'. "אני שמח שנפל בחלקי להעביר דבר קודש של חכמינו ז"ל לעיון ולידיעת בית המשפט הנכבד", כתב בקשי במסמך. "זכיתי גם אני ללמוד ולהחכים יותר. אני מאחל ויודע שמזמור זה ויתר דברי הקודש שבהלכה וביהדות, יהיו נר לרגלי כבוד בית המשפט – בבואו לשפוט את עם ישראל".

בתגובה למסמך זה השיב השופט במסמך אחר בו כתב כי מסמכו של עו"ד בקשי התקבל בתודה, וסיכם: "יעמוד עורך דין בקשי על הברכה".

תגיות:חילונישאלהשופטעורך דיןתהילים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה