דמויות ביהדות

הסטייפלר בתשובה חד משמעית: "יש רק עצה אחת לגדול בתורה". מהי?

5 ציטוטים מופלאים מהסטייפלר, אביו של הגאון הרב חיים קנייבסקי. כיצד לגדול בתורה, במה אסור לזלזל, והאם התורה מעדנת את נפש לומדיה?

אא

1. "צריך אתה לדעת שלא מהברכות תהיה גדול בתורה. יש רק עצה אחת: להתרחק מן הבטלה ולנצל את כל הזמן. ולכן גם אין הבדל לאיזו ישיבה תלך. לא הישיבה קובעת את ההצלחה של הבחור, אלא השקידה שלו".

2. "והנה דע לך שיש 24 שעות ביממה. ומזה יורד 8 שעות לשינה. וכל אחד צריך לחלק את שעות השינה לפי מה שהוא אדם. יש שישן כל ה-8 שעות בלילה, ויש שישן 7 או 6.5 שעות בלילה ואחר כך ביום ישן עוד שעה או שעה וחצי. אבל על כל פנים צריך לדעת שאסור לזלזל בשינה... אם ישמע לעצת היצר ח"ו למעט בשינה אז יגרום לו ח"ו להתדרדרות".

3. "כל דף גמרא ילמד 4 פעמים, ואז כבר ידע אותו כמעט לגמרי טוב, ואז כבר יוכל לחזור הרבה פעמים, וכשיגמור פרק יחזור עליו ארבע פעמים".

4. "יודע אני מכמה וכמה שהיו גדולי תורה דווקא בזכות זהירותם להקפיד על הלימוד גם ב'בין הזמנים'".

5. "התורה מעדנת את הלומד. בוודאי. בוודאי, יש כאלו שאילו לא למדו תורה היו רח"ל בגדר חיות טורפות, רוצחים, ועל ידי הלימוד בשקידה פלט לו מכל זה, אבל עדיין אינו מוכרח שהוא בעל מידות טובות, אלא מי שעובד על זה בלימוד מוסר הרבה ובבדיקת מצבו הרוחני תמיד, ובשבירת מידותיו ותאוותיו ורצונותיו, ואז נהיה לבעל מידות טובות".

תגיות:הסטייפלרלימוד תורה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה