חדשות בארץ

הישגים מדיניים לנתניהו באירופה: האם איראן תאבד את כוחה?

ראש הממשלה סיים את מסעו המדיני באירופה, ונראה כי נחל הצלחה משמעותית בנושא הסכנה האיראנית

  • כ"ד סיון התשע"ח
(צילום: מארק ישראל סלם / פלאש 90)(צילום: מארק ישראל סלם / פלאש 90)
אא

הישג מדיני לנתניהו באירופה: השבוע ערך נתניהו שורה של פגישות מדיניות עם מנהיגי אירופה, ודם עימם בנושא העיקרי העומד על הפרק: איראן – התחמשותה הגרעינית והתבססותה בסוריה.

אמש (רביעי), לאחר תום פגישתו של ראש הממשלה עם ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי, העניק גורם בכיר הדרכות לעיתונאים. לדבריו, נתניהו הגיע לשורת הישגים מדיניים משמעותיים.

"ראשי המדינות באירופה היו תמימי דעים עם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו לגבי הוצאת הכוחות האיראנים מסוריה, הם הסכימו פה אחד כי אין לאיראן מה לעשות במדינה ריבונית כמו סוריה", אמר הגורם המדיני. "כמו כן, הייתה 'הסכמה רחבה' על היעד שבה יצאו האיראנים מסוריה".

עוד ציין הגורם כי "בסוגיית הגרעין האיראני, מנהיגי אירופה קיבלו חומר חדש החושף הרבה על פרויקט הגרעין באמת. הם ביקשו להעביר את החומרים לסבא"א והיא תחקור בהתאם לחומר שנחשף בארכיון הסודי".

הגורם ציין ואמר כי במהלך הפגישות נאמר לראש הממשלה נתניהו כי מנהיגי אירופה ידעו שאיראן משקרת בנוגע לגרעין, ובכל זאת חתרו איתה להגיע להסכמות. "ידענו שאיראן משקרת, אבל השלמנו עם השקר. עכשיו ברור שאי אפשר להשלים עם השקר ושצריך לחקור ולחפש במקום שבו הוא באמת נמצא", נאמר לנתניהו.

בתוך כך, מדינות אירופה הבינו כי לאחר פרישתה של ארה"ב מהסכם הגרעין, הם ייפגעו כלכלית באם יישארו בהסכם עם איראן.

בשל כך, שיגר האיחוד האירופי פנייה לשר האוצר של ארה"ב סטיב מנוצ'ין. על פי בקשתם, הם מבקשים לפטור את החברות האירופאיות מסנקציות בגלל עסקים שהם עושים באיראן. בפנייה נאמר: "כבעלי ברית אנחנו מצפים שארה"ב תימנע מנקיטת צעדים שיזיקו לאינטרסים הביטחוניים של אירופה". משמעות הדברים היא שמדינות אירופה מבינות שבהיעדרה של ארצות הברית מהסכם הגרעין, הוא מאבד את משמעותו האמיתית.

תגיות:איראןנתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה