חדשות בעולם

איראן בהודעה דרמטית: נגדיל את היקף העשרת האורניום לשם פיתוח הגרעין

איראן מאיימת לנקום על פרישתה של ארצות הברית מהסכם הגרעין, וכעת מודיעה על הגדלת היקף העשרת האורניום

  • כ"ב סיון התשע"ח
תחנת כוח גרעינית (צילום: shutterstock)תחנת כוח גרעינית (צילום: shutterstock)
אא

הלילה (שלישי) אמר דובר סוכנות הגרעין האיראנית, ברהוז קמלוונדי, כי ארצו תעדכן את הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית על כוונתה להתחיל בהגדלת היקף העשרת האורניום שלה. את הדברים אמר קמלוודני לסוכנות הידיעות ISNA.

"במכתב שיגיע לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית איראן תכריז על תחילת תהליך העשרת אורניום שש פלואורי - המשמש להעשרה ולייצור נשק ודלק גרעיני - ביום שלישי", אמר דובר סוכנות הגרעין.

מדובר בהחלטה משמעותית מאוד, אותה קיבל מנהיגה העליון של איראן עלי חמינאי, כתגובה לפרישתה של ארצות הברית מהסכם הגרעין. ברהוז הסביר כי את כוונתו של חמינאי. "בדבריו, התכוון המנהיג העליון להאצת חלק מהתהליכים הקשורים להיקף עבודתנו בתחום הגרעין, כדי שנוכל לקדמה במהירות במידת הצורך", אמר.

בימים אלו שוהה ראש הממשלה בנימין נתניהו באירופה, ונפגש עם שלושה מנהיגי מדינות, כדי לדון עימם בסכנה הנשקפת מאיראן. אמש נפגש נתניהו עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, ואמר כי הסכם הגרעין הוא "הסכם רע מאוד", ואינו עונה לאיום הטילים הבליסטיים.

"ישראל מכבדת את הממשלה הגרמנית ואת מדיניותה של הקנצלרית", אמר נתניהו למרקל, וציין כי הוא לא מסכים עם כמה משיטותיה. "הבעיה בהסכם הייתה שבתמורה לאי-העשרת אורניום לפצצה כיום, היא תוכל להעשיר כמויות בלתי מוגבלות של אורניום למאה, מאתיים פצצות בתוך שבע, שמונה שנים, עשר שנים", אמר ראש הממשלה.

נתניהו הוסיף וציטט את דבריו של מנהיגה העליון של איראן. "רק אתמול אמר שוב מנהיג איראן חמינאי שישראל היא סרטן שיש למגר והיא תמוגר מעל פני האדמה", אמר נתניהו למרקל. "מדהים שבתחילת המאה ה-21, יש מי שמדבר על השמדת ישראל, כלומר, להשמיד מעל לששה מיליון יהודים נוספים. לא ייאמן שזה מה שקורה, אך בפני זה אנו ניצבים".

"איראן קוראת להשמדתנו, אך היא גם מנסה לשים ידיה על נשק גרעיני כדי להוציא אל הפועל את תוכניותיה לרצח עם. אנו יודעים זאת בוודאות", אמר ראש הממשלה הישראלי.

כזכור, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע על פרישת ארצו מהסכם הגרעין. מדינות אירופה עדיין חתומות על ההסכם והודיעו כי הן נותרו מחויבות לו. עם זאת, הן הביעו דאגה בנושא תוכנית הטילים הבליסטיים של איראן והשפעתה במזרח התיכון. איראן, מצידה, מסרה כי שני הנושאים הללו אינם נתונים למשא ומתן.

תגיות:איראןפיתוח הגרעין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה