חדשות בריאות

האם ניתן לנבא התפרצות של סרטן על פי בדיקת דם? מדענים טוענים שכן

בדיקת דם מהפכנית תנבא גילוי מוקדם של סרטן – שנים לפני ההתפרצות אצל הנבדק. הפיתוח נעשה על ידי מדענים מקליניקת קליבלנד באוהיו, הטוענים כי בעקבות בדיקת 1,600 מתנדבים זוהו סמנים גנטיים של סרטן בדיוק מירבי של כ-90%

  • כ"א סיון התשע"ח
אא

בדיקת דם מהפכנית תנבא גילוי מוקדם של סרטן – שנים לפני ההתפרצות אצל הנבדק. הפיתוח נעשה על ידי מדענים מקליניקת קליבלנד באוהיו, הטוענים כי בעקבות בדיקת 1,600 מתנדבים זוהו סמנים גנטיים של סרטן בדיוק מירבי של כ-90%.

"זה יכול להוות את הגביע הקדוש של חקר הסרטן, לזהות סימנים של סרטן בשלב שעדיין קל לטפל בו ולרפא אותו, ואנו מקווים שהבדיקה הזו תציל ממוות הרבה אנשים. רוב מקרי הסרטן מאובחנים בשלב מאוחר, אבל הביופסיה הנוזלית החדשה נותנת לנו הזדמנות לאבחן אותו חודשים או שנים לפני שמישהו יפתח תסמינים ויאובחן כחולה",, הסביר ד"ר אריק קליין, המחבר הראשי של המחקר.

במחקר, שממצאיו הוצגו בכנס אגודת האונקולוגים ASCO, השתתפו 878 אנשים שאובחנו כחולים, אך טרם קיבלו טיפול ו-749 אנשים ללא סרטן. הממצאים הראו כי  90% ממקרי סרטן השחלות זוהו באמצעות בדיקת הדם, 80% זוהו ממקרי סרטן הלבלב ו־66% מהחולים בסרטן המעי הגס, עם זאת ישנם סוגי סרטן שבהם הבדיקה נמצאה כלא יעילה.

לדברי סיימון סטיבנס, מנכ"ל שירות הבריאות הבריטי: "אנו בתחילת עידן חדש של רפואה אישית שתשנה את הטיפול בסרטן, במחלות תורשתיות ובמחלות נדירות. באופן מיוחד, טכניקות חדשות לדיוק של אבחון מוקדם ישפרו את ההישרדות, וישנו בצורה דרמטית את היעילות של מקצוע הרפואה".

תגיות:בדיקת דםסרטןמחקר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה