חדשות בארץ

השר ארדן: "הפרחת עפיפונים היא טרור לכל דבר. שריפה היא ניסיון רצח"

"אני מצפה מצה''ל שהיחס כלפי משלחי העפיפונים יהיה כמו אל מי שמשגר טיל או רקטה, כלומר: פצצה מתקתקת שצריך לטפל בזמן האירוע ולמנוע אותו בכל דרך אפשרית'', אומר השר גלעד ארדן

  • כ"א סיון התשע"ח
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

הבוקר (שני) העניק השר לביטחון פנים וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני גלעד ארדן ראיון נרחב לערוץ 7. בדבריו, התייחס, בין השאר, לטרור העפיפונים, למתיחות האחרונה בגבול עזה, ולתנאים להם זוכים מחבלי חמאס הכלואים בישראל.

''העובדה שלא חזרנו לסיכולים ממוקדים היא טעות", אומר השר לביטחון פנים. "אין שום סיבה שראשי החמאס לא יחששו לחייהם ויתחבאו לילה לילה ויהיו במנוס על נפשם, בידיעה שאנחנו מנסים להפסיק את האיום שנשקף מהם לשדות ולגני הילדים בעוטף עזה''.

ארדן מציין כי צה''ל מנסה לפתח דרכים טכנולוגיות להתמודדות עם טרור העפיפונים מעזה, ''אני חייב לומר שלא קבלתי תשובה ברורה האם יש מדיניות צה''לית של פתיחה באש כלפי מפריחי עפיפוני הטרור הללו בדיוק כמו כל מי שיורה רקטה או פצמ''ר לעבר מדינת ישראל .

''אין הבדל בהקשר הזה", הוא טוען בתוקף. "שריפה היא ניסיון רצח וטרור כמו כל דבר אחר. בדיוק כמו בירושלים ששם פעלתי שהשלכת בקת''בים ואבנים יוכרו כסיכון חיים שמצריך נוהל פתיחה באש, גם פה, אני מצפה מצה''ל שהיחס כלפי משלחי העפיפונים יהיה כמו אל מי שמשגר טיל או רקטה, כלומר: פצצה מתקתקת שצריך לטפל בזמן האירוע ולמנוע אותו בכל דרך אפשרית''.

במהלך הראיון, התייחס השר להחלטתו הנחושה, לאסור על מחבלי חמאס את הצפייה במשחקי המונדיאל. השר מביע את פליאתו על כך שמחבלי חמאס זוכים לצפות בטלוויזיה. ''הענקת טלוויזיות לאסירים ביטחוניים היא בעיה מוסרית קשה, לצערי זה דבר שקיים משנות ה-90' ואפילו עוגן בתקנות ב-1997. הנחתי לבחון את זה מבחינה משפטית האם אפשר לעשות שינויים לפחות בנושא הזה של ערוצי הטלוויזיה.

"לבג''ץ יש פסיקות שמונעת מהממשלה לעשות אבחנה בין אסירים פליליים לביטחוניים, אלא אם כן יש הצדקה להבחנה הזו למשל פעולות שיקומיות. אסירים פליליים זכאים ללימודים אקדמאיים, אבל מחבלים לא, כי הם לא חוזרים להיות חלק מהחברה האזרחית", קובע ארדן נחרצות.

''לגבי זמן פנוי בכלא בג''ץ הגביל את מה שאפשר למנוע מהאסירים, ואני פועל לצמצם את זה עד למינימום שהדין הבינלאומי מאפשר. הפסקתי ביקורי משפחות מעזה אצל מחבלי חמאס, מנעתי את תעשיית ביקורי הח''כים אצלם ועכשיו אסרתי צפייה במונדיאל. אעשה הכל כדי לצמצמם את תנאיהם עד למינימום שהדין הבינלאומי מחייב'', מצהיר השר לביטחון פנים בתוקף.

תגיות:עפיפוניםרקטהטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה