חדשות בארץ

נתניהו המריא לאירופה. "אעלה שני נושאים: איראן ואיראן"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ייפגש עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, נשיא צרפת עמנואל מקרון ועם ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי. מטרת הנסיעה היא להבהיר למנהיגי המדינות את הצורך להמשיך ללחוץ על איראן כנגד תוכנית הגרעין

  • כ"א סיון התשע"ח
(צילום: מארק ישראל סלם / פלאש 90)(צילום: מארק ישראל סלם / פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו המריא הבוקר (שני) לסבב פגישות מדיניות בברלין, פריז ולונדון. מטרת הפגישות מוצהרת: לגייס את תמיכתן של מדינות אירופה במאבק הישראלי נגד ההתבססות האיראנית בסוריה.

בעלייה למטוס אמר: "אני יוצא עכשיו לביקור חשוב באירופה. אני אפגש עם שלושה מנהיגים ואעלה שם שני נושאים: איראן ואיראן".

לדבריו, "קודם כל הצורך להמשיך את הלחץ על איראן נגד תוכנית הגרעין שלה. אני מאמין שצריך להעצים את הלחץ הזה. ייתכן שבעניין הזה אין הסכמה מלאה כרגע, אבל לדעתי לאורך זמן תתגבש הבנה כזו. הנושא השני הוא בלימת התוקפנות של איראן באזור, במיוחד הניסיונות שלה להתבסס צבאית נגדנו בסוריה ולתקוף אותנו משם. בעניין הזה אני מקווה לגבש מדיניות מוסכמת".

"אלה פגישות עם שלושה מנהיגים חשובים מאוד באירופה. אני חושב שזה דבר טוב שיש לי קשר אישי מאוד קרוב ומאוד טוב איתם. זה דבר חשוב למדינת ישראל", אמר ראש הממשלה. "מעבר לכך גם נציין 70 שנה ליחסי ידידות ישראל וצרפת בהרבה מאוד תחומים. בתרבות, במסחר, בתיירות וכמובן גם בחדשנות, שעל כך נעשה אירוע מיוחד עם הנשיא מקרון".

הביקור יחל היום בברלין, שם ייפגש נתניהו עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בלשכתה. בערב יטוס נתניהו לפריז וייפגש מחר עם נשיא צרפת עמנואל מקרון בארמון האליזה. בנוסף, ישיק שם נתניהו את פתיחת עונת התרבות המשותפת ישראל-צרפת וייפגש עם ראשי הקהילה היהודית במדינה וכן עם ראשי חברות צרפתיות באירוע לקידום קשרי המסחר.

ביום רביעי ייפגש נתניהו עם ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי ועם שר החוץ בוריס ג'ונסון. נתניהו צפוי להיפגש גם עם חברי פרלמנט בריטים.

תגיות:נתניהואירופהאיראן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה