חדשות בעולם

טראמפ: הפסגה עם שליט צפון קוריאה תתקיים כמתוכנן, בחודש הבא

הפסגה בין נשיא ארה"ב טראמפ לשליט צפון קוריאה קים תתקיים כמתוכנן בחודש הבא בסינגפור. במקביל, מדענים מעריכים שצפון קוריאה לא באמת פוצצה את אתר הגרעין

  • כ' סיון התשע"ח
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

מפגש הפסגה בין נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לשליט צפון קוריאה קים ג'ונג און, שנקבע ל-12 בחודש בסינגפור, ובוטל על ידי טראמפ בשבוע שעבר, יתקיים לבסוף כמתוכנן.

בסוף השבוע האחרון נפגש קים יונג צ'ול, סגנו של שליט צפון קוריאה, עם טראמפ והעביר לו מכתב אישי מקים. הפגישה ארכה כשעה וחצי, והיא נחשבת היסטורית, כיוון שהחל משנת 2000 לא התקיימה פגישה רשמית בין מנהיגי ארה"ב לנציגים מצפון קוריאה.

עם תום הפגישה עם קים יונג צ'ול, הודיע טראמפ לכתבי הבית הלבן כי הפסגה בינו לבין שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און תיערך בתאריך המקורי שנקבע, ב-12 ביוני, בסינגפור.

כזכור, מפגש הפסגה תוכנן מזה חודשים, אולם בשבועות האחרונים אמר טראמפ כי לא בטוח שיפגש עם און. אמש, כאמור, הודיע טראמפ לכתבי הבית הלבן כי הפסגה תתקיים כמתוכנן. הנשיא האמריקני הביע אופטימיות באשר לתוצאות הפסגה, ואמר כי הוא "חושב שהיא תהיה מוצלחת מאוד".

"אתם תיאלצו לנסוע כי תצטרכו להיות בסינגפור", אמר טראמפ לכתבים והוסיף כי הוא מאמין שסיום הסכסוך בחצי האי הקוריאני עשוי לבוא כתוצאה מהפסגה, וכי שינוי משמעותי במדינה המבודדת יקרה תחת קים ג'ונג און. טראמפ סיפר כי אמר לשליח הצפון קוריאני שוושינגטון תימנע כעת מהטלת סנקציות נוספות על פיונגיאנג. "אני מצפה ליום בו אוכל להסיר מעליה את העיצומים", אמר טראמפ.

בתוך כך, מומחה לפיקוח בינלאומי על נשק העריך בשיחה עם CNN כי פיונגיאנג השתמשה בפיצוץ האתר בפונגיי-רי לצרכי תעמולה בלבד ולא התכוונה להוציאו משימוש. "הפיצוצים במנהרות באתר פונגיי-רי - שסוקרו בהרחבה בכלי תקשורת בעולם, לרבות צוות צילום של הרשת עצמה - היו קטנים מדי בשביל לגרום להתמוטטותן", אמר. כהוכחה לדבריו, הציג את העובדה כי בין צוותי התקשורת שסיקרו את הפיצוץ, לא היו כל מדענים או מומחים שצפו במתרחש.

"עצם העובדה שעיתונאים שהו במרחק 500 מטרים בלבד מהפיצוצים היא עדות להיקפם הנמוך", הסביר. "כמות האבק שתועדה באזור מראה אף היא כי הפיצוצים היו שטחיים".

תגיות:צפון קוריאהשליטטראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה