חדשות יהדות

הורים חילונים כנגד קמפיין ההדתה: "תחושה שעוד שנייה אנחנו הופכים לאירן"

על רקע תקרית התפילין המעציבה בשדה התעופה ותקריות נוספות שקדמו לה במסגרת 'קמפיין ההדתה', מתגבשת לאחרונה קבוצת הורים שקוראת לעצמה 'הפורום הציבורי לישראל יהודית ודמוקרטית' - וחרטה על דגלה לצאת כנגד הקמפיין שלדבריה "מוביל על מדינת ישראל לתהליך 'הנתקה' מהיהדות"

אא

על רקע תקרית התפילין המעציבה בשדה התעופה ותקריות נוספות שקדמו לה במסגרת 'קמפיין ההדתה', מתגבשת לאחרונה קבוצת הורים שקוראת לעצמה 'הפורום הציבורי לישראל יהודית ודמוקרטית' - וחרטה על דגלה לצאת כנגד הקמפיין שלדבריה "מוביל על מדינת ישראל לתהליך 'הנתקה' מהיהדות".

"בחודשים האחרונים, היהדות והמסורת של כולנו נמצאים במתקפה חסרת תקדים", אומר הורה חילוני מקריית אונו בשם רועי מדמוני, ל-News1. לדבריו, כל ילד יהודי צריך להכיר את הערכים היהודיים הבסיסיים, שמזה תקופה ארוכה נרמסים ומוצגים כדבר הכי הזוי שבני אנוש נתקלו בו. 

עם התחושה הזו מסתובבים כבר זמן רב הורים רבים שמתכוונים לצאת בכל הכוח כנגד הפורום החילוני, שפועל לדבריהם מתוך שנאה תהומית לדתיים ולדת. "דרכי הפעולה של הפורום החילוני מפוקפקות, ומדובר על מיעוט קולני וצווחני שכופה את עצמו על הרוב. הם מבטלים אירועים עם היבטים יהודיים ומסורתיים, מונעים פעילויות בבתי הספר ונותנים תחושה שעוד שנייה אנחנו הופכים לאירן או גרוע מכך", אומר איתי גרנק, יו"ר הפורום הציבורי. "היהדות היא התשתית שלנו במדינת ישראל, שנוסדה כדי להיות בית לעם היהודי", אומרת אורית הלל, חילונית ואם לשלושה מנתניה. "אם אין את המרכיב היהודי, ואם אנחנו מתכחשים לזה ומבקשים לנתק בין היהדות למדינה - מה ההבדל בינינו לבין כל מדינה אחרת בעולם? זו מדינת העם היהודי, וקשה לחשוב על מצב שבו הפעילות של הורים שסולדים מיהדות תתגבר ותצליח לייצר את הניתוק הזה".

תגיות:הוריםקמפייןחילוניםהדתההנתקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה