הורים וילדים

תודו שלא חשבתם על זה: הסכנה הטמונה בעגלת התינוק

הקיץ כבר כאן, ויש לדאוג שלא להשאיר את הילד ברכב סגור מחשש למלכודת מוות, אולם על פי דברי מומחים, גם שימוש בחיתול בד המכסה את העגלה עלול לגרום לאסון דומה. כך נגן על ילדינו מפני השמש היוקדת. חובה לקרוא

  • ט"ז סיון התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הקיץ כבר כאן, ויש לדאוג שלא להשאיר את הילד ברכב סגור מחשש למלכודת מוות, אולם על פי דברי מומחים, גם שימוש בחיתול בד המכסה את העגלה עלול לגרום לאסון דומה.

על פי מחקר שנערך בשנת 2016, נמצא כי שימוש בסדין דק לצורך כיסוי העגלה מוריד את סירקולציית האוויר ותוך שעה מעלה את הטמפ' בה לרמה מסוכנת של 15 מעלות הרבה יותר מהסביבה, כך בשיחה עם ynet דיווחה ד"ר ענת שץ, מומחית מובילה במניעת הסיכון למוות בעריסה ויושבת ראש עמותת עתיד לחקר ומניעת מוות פתאומי בתינוקות.

"אפקט החממה' המוכר במקרים של שכחת ילדים ברכב הוא אותו אפקט כששמים חיתול בד על העגלה. בנוסף, חימום יתר בסביבת התינוק עלול לגרום למוות פתאומי ואי אפשר לדעת שהילד במצוקה כי הוא מכוסה וההורה לא רואה את הפנים שלו. יש גם סכנה שהחיתול יכול ליפול על הילד ולחסום את דרכי האוויר שלו", הסבירה ד"ר שץ.

בעקבות מקנות אלו, ממליצים המומחים להשתמש בעגלה באופן שבו פני הילד מכוונים אל המבוגר, ובמידה ומכסים בחיתול, יש לאפשר לפעוט אוורור, ועל כן אין לכסות לחלוטין את פניו.

תגיות:עגלהסכנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה