חדשות בארץ

הקנס הגבוה בתולדות ישראל: הטעו קשישים בטלפון, וישלמו 10 מיליון שקלים

הקשישים היו מאז ומתמיד 'טרף קל' לנציגי טלמרקטינג של חברות שונות, שהוכשרו למכור שירותים ומוצרים באמצעות שכנוע טלפוני – אלא שלאחרונה גזר בית המשפט על אחת החברות קנס אגדי של 10 מיליון ₪ בשל הסיבה הזו בדיוק

צילום: shutterstockצילום: shutterstock
אא

הקשישים היו מאז ומתמיד 'טרף קל' לנציגי טלמרקטינג של חברות שונות, שהוכשרו למכור שירותים ומוצרים באמצעות שכנוע טלפוני – אלא שלאחרונה גזר בית המשפט על אחת החברות קנס אגדי של 10 מיליון ₪ בשל הסיבה הזו בדיוק.

מדובר בקנס הגבוה ביותר שניתן עד כה על רמאויות מסוג זה, והוא הוטל על החברה בשל עשרות תלונות שהוגשו נגדה על הטעיית קשישים בטלפון. נציגי שירות מטעם אותה חברה נהגו להתקשר לקשישים ו'ליידע' אותם שהם זכו בהטבות ומתנות שונות, ושכל שעליהם לעשות כדי לממש את ההטבות הללו הוא לשלם דמי משלוח.

על פי הדיווח באתר 'וואלה', באחת השיחות הללו הציגו הנציגים את עצמם כנציגים מטעם חברות האשראי, וניסו לדלות במרמה את פרטי כרטיס האשראי של הלקוח כאשר אמרו לו את ארבע הספרות הראשונות של כרטיסו.

ברגע שהלקוח שומע את הספרות של כרטיס הויזה שלו, 4580, הוא בדרך כלל מתרצה להשלים את שאר הספרות. מה שהוא לא יודע באותו מעמד זה שכל כרטיסי האשראי של 'ויזה' מתחילים בספרות הללו.

על פי בדיקה של הרשות להגנת הצרכן, ברבים מן המקרים מדובר על שירות או מוצר שעלה אלפי שקלים, וכשהלקוח סירב להצעה הוא נתקל בטלפונים חוזרים ונשנים בהפרש של ימים אחדים מטלפון לטלפון – תוך שימוש בשמות בדויים של חברות שלא באמת קיימות כגון 'לימיטה' ו'המוקד הארצי'.

תגיות:הונאהקנסקשישים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה