כתבות מגזין

הבעלים של נאפיס אשדוד: "סגרתי בשבת, אני מאמין שהשפע מלמעלה"

הבעלים של נאפיס אשדוד החליט לעשות מהפך, והפך את הסניף לכשר. "זה היה סיכון רציני, כי 50% מההכנסות שלנו הגיעו מהשבתות", הוא מסביר. אז איך באמת הוא מתמודד?

אא

כבר כמעט שש עשרה שנה שיובל ז' עובד ברשת 'נאפיס', ומזה כעשר שנים שהוא מנהל את הסניף באשדוד.  למי שאינו יודע, מספר יובל כי נאפיס היא רשת מסעדות מאוד מוכרת ומצליחה. "היא קיימת כבר עשרים וחמש שנה ויש לה סניפים גדולים ומושקעים במיוחד, כאשר עלות ההקמה של כל סניף נעה בין שישה לשבעה מיליון שקלים".

הייחוד הגדול ברשת, לדבריו של יובל, זו העובדה שיש בכל סניף קרוב ל-200 מקומות ישיבה. על הסניף שהוא מנהל באשדוד הוא מספר: "הסניף שלנו היה פתוח עד לאחרונה בשישי ובשבת, כך שאנשים שהלכו לים, או סתם כך יצאו לטייל, ידעו תמיד שאפשר לבוא אלינו. היינו סגורים רק חמישה ימים בשנה – יום כיפור, תשעה באב, יום הזיכרון, ערב פסח וערב ראש השנה. בנוסף, היה לנו גם 'יתרון' נוסף: מכרנו גם בשרי וגם חלבי. אמנם לא בצורה מעורבבת, אלא בנפרד. אבל אם הייתה באה משפחה שהאבא היה רוצה גריל והילד רוצה פיצה, זה היה אפשרי". 

ההצלחה האירה ליובל פנים. "בשנים הראשונות היה לי שותף שניהל איתי את המסעדה, אבל לאחר מכן קניתי ממנו את חלקו והפכתי לבעל הבית. עבדתי יום-יום, במשך כמעט כל שעות היממה, מה שנקרא 24/7. הרווחים היו יפים, אנשים נהנו, הרגשתי שהעסק מצליח".

ההתלבטות העצומה

לפני כשנה התחילו הדברים להשתנות. אחד האנשים הקרובים אליו התחילו להתחזק ולחזור בתשובה, וגם הוא מצא את עצמו מגלה עניין ביהדות. "שמעתי הרצאות של הרב זמיר כהן, וגם הזדמן לי לפגוש אותו, הוא מאוד חיזק אותי. התחלתי להרגיש שאני מעוניין לסגור את העסק בשבתות, לא רק מהסיבה ההלכתית, אלא גם כי אחרי שש עשרה וחצי שנים של עבודה אינטנסיבית, אני רוצה שקט לעצמי. שיהיה לי פעם בשבוע יום של מנוחה.

"יחד עם זה התחלתי להבין עד כמה שיהיה קשה לי לעשות את השינוי. היה ברור לי שאני לא יכול ביום אחד לסגור את העסק בשבתות, כי בשישי-שבת הגיעו 50% מההכנסות שלי, כ-400 אלף שקל. גם לא האמנתי שיש סיכוי להפוך את העסק לכשר, כי הרי אני מוכר שם גם בשר וגם חלב.

"הרגשתי שזו ההתלבטות הגדולה ביותר שאני חווה בחיים שלי", הוא מוסיף, "היה ברור לי שאם אני מחליט לסגור את העסק בשבתות, אז באופן ישיר חלק מהספקים יורדים, השכירות עולה וכל תמונת הרווחים משתנה. זה היה סוג של הימור שעלול לגרום לי לחזור עשרים שנה אחורה".

לזכות את הרבים

אחרי התלבטויות רבות התקבלה ההחלטה. זה היה בדיוק בערב פסח האחרון, כאשר הכריז יובל על כך שהמסעדה הופכת לכשרה, והדבר פורסם גם בשלטי חוצות ברחבי העיר אשדוד.

"באותה תקופה בדיוק", הוא מספר, "מבלי שידעתי בכלל, התנהלה בעיר מלחמה מאוד קשה בין הדתיים לחרדיים, והיו כאלו שניצלו את העובדה שאני הופך את נאפיס לכשרה, כדי לדבר על כך ש'הנה, אשדוד מתחרדת', ו'האשימו' אותי שאני חובר עם החרדים. היו כאלו שפרסמו כתבות ופוסטים, בהם קראו ללקוחות לא לבוא לאכול אצלי. במידה מסוימת הבנתי אותם, אנשים היו רגילים בכל שבת אחרי הים לבוא לאכול אצלנו, ופתאום הפכנו לכשרים וסגורים בשבתות. אבל החלטתי שאני מתעלם. האמנתי שאני עושה את הדבר הנכון".

אבל איך בפועל עשית את זה? איך הופכים מסעדה שמוכרת בשר וחלב לכשרה?

"השתמשתי בעובדה שבאשדוד אוהבים מאוד בשר, אפילו בחג השבועות שהוא חג הגבינות מכרתי תמיד יותר בשר מביום רגיל. רוב המנות שנמכרו אצלנו היו תמיד בשריות. אז לגבי הבשר לא הייתי צריך לשנות הרבה, אלא פשוט הפכתי לבשרים מהדרין, ואילו במקום חלבי התחלתי להשתמש בתחליף טבעוני לגבינת מוצרלה כשרה. הוא אמנם יקר מאוד, אבל יש לו טעם, ריח ומרקם זהים לשל המוצרלה. יש כאלו שאכלו אצלי בעבר וממשיכים לבוא כיום, ולא שמים לב אפילו להבדל".

בימים אלו ממש עבר הסניף תהליך נוסף בו קיבל כשרות מהדרין, ויובל מביע תקווה כי רבים מהתושבים החרדים של אשדוד יגיעו לסניף, ובכך יצליח לכסות חלק מההפסדים.

"יש הפסדים", הוא מודה, "במהלך החודש וחצי האחרונים ירד מחזור המכירות.  זה לא קל".

ואתה לא מפחד?

"בוודאי שיש פחד, אבל אני הולך עם האמת וגם רואה את הפוטנציאל הגדול. יותר מ-50% מהלקוחות שמגיעים אליי היום הם לקוחות חדשים, ולא רק מאשדוד, אלא גם מירושלים, בית שמש ומערים נוספות. אנשים מגיעים ומספרים שבמשך שנים הם חלמו על הרגע ש'נאפיס' יהפוך לכשר, אז אני מקווה ומאמין שזה עניין של זמן עד שיהיה לנו קהל לקוחות גדול מספיק במשך השבוע, וכך נצליח לכסות על ההפסדים של השבתות.

"אני יכול להגיד ששבוע לפני פסח זה כבר הוכיח את עצמו, כי בדיוק אחרי שקיבלנו את הכשרות הגיעו אלינו המונים, יותר מ-30% ביחס לתקופות רגילות. עבדנו אז מהבוקר ועד ארבע לפנות בוקר, אז אנו שואפים שההצלחה הזו תלווה אותנו גם במשך ימות השנה".

כשהדבר נודע לרב זמיר כהן, הרב הביע התפעלות ואמר שמצווה גדולה להגיע, לעודד ולתמוך במנהל הסניף, שמקדש שם שמיים מתוך מסירות נפלאה למען השבת. "מי שיזכה שבזכות השינוי שביצע יהיו סניפים נוספים שילכו בדרכו – זכות הרבים תלויה בו".

תגיות:שבתכשרותנאפיס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה