מעניין

"הרופאים המומים": חטף דום לב ושהה 18 שעות ללא הכרה על נהר קפוא, אך חזר לחיים

נס גדול אירע לפני כחודשיים לתושב צרפת כבן 53 – לאחר שהלה קיבל דום לב ושהה 18 שעות ללא הכרה על שפת נהר קפוא. מה שקרה בניסיון ההחייאה האחרון שביצעו בו – הצליח להדהים את הרופאים: למרות הטמפרטורה הנמוכה וכנגד כל הסיכויים, הדופק של החולה חזר בדרך נס

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

נס גדול אירע לפני כחודשיים לתושב צרפת כבן 53 – לאחר שהלה קיבל דום לב ושהה 18 שעות ללא הכרה על שפת נהר קפוא. היה זה כאשר האיש צעד לביתו בחזרה ממסיבת יום הולדת לאחיו, כשלפתע התמוטט על גדת הנהר ונמצא כאמור שעות לאחר מכן על ידי בני משפחתו המודאגים.

הטמפרטורה באותו ערב עמדה על 10 מעלות, וכשהצוות הרפואי הגיע למקום הוא מיד אבחן כי האיש סובל מהיפותרמיה קשה, והחל לעסות את לבו כדי להזרים את הדם למוח.

במצב של היפותרמיה האיברים 'קופאים' ולכן הדבר הראשון שצריך לעשות זה לעסות את הלב כדי להזרים את החמצן בחזרה למוח, ולחמם את הגוף בצורה מספקת. במשך ארבע וחצי שעות (!) עמלו הפרמדיקים בעיסוי הלב, עד שהאיש הוטס לבית חולים בעיר אחרת – שם חיברו אותו הרופאים למכשיר ששמר על זרימת דם תקינה בגוף.

חום הגוף שלו שהיה 22 בתחילה עלה לטמפרטורה של 32 – והיות והטמפרטורה הרגילה של גוף בריא צריכה להיות על 37 לפחות, הרופאים לא האמינו שהוא ישרוד.

אך מה שקרה בניסיון ההחייאה האחרון שביצעו בו – הצליח להדהים את הרופאים: למרות הטמפרטורה הנמוכה וכנגד כל הסיכויים, הדופק של החולה חזר בדרך נס.

"אנחנו נפעמים מגודל הנס בהרפתקה הרפואית יוצאת הדופן הזו", אמר הרופא המטפל שלו. "לבחור הזה לא היה שום סיכוי להתעורר, ועכשיו הוא שוכב ער במיטתו. הצוות המטפל המום מזה שהוא שרד".

תגיות:דום לבצרפתנס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה