חדשות בעולם

לאחר סערת התמונה, השגריר האמריקני מסביר מה עומד מאחוריה

"הלכתי ליד הדלת ומישהו בא במהירות עם פוסטר והצטלם לידי עם התמונה", סיפר השגריר. "הייתי מבועת. חשבתי שזה חסר כבוד ודבר טיפשי"

  • י' סיון התשע"ח
אא

שגריר ארצות הברית בישראל, דיויד פרידמן, העניק אמש (רביעי) ראיונות לכלי תקשורת בישראל.

השגריר התייחס לתמונה שחוללה סערה – בה הוא נראה מחייך ליד תמונת הר הבית, בה כיפת הסלע הוחלפה בבית המקדש. פרידמן מבהיר את שאירע. "הלכתי ליד הדלת ומישהו בא במהירות עם פוסטר והצטלם לידי עם התמונה", סיפר השגריר. "הייתי מבועת. חשבתי שזה חסר כבוד ודבר טיפשי, וביליתי את 24 השעות שלאחר מכן בלהסביר שזה לא משקף את עמדותיי ולא את עמדות ארה"ב".

"כשראיתי תמונה שלי ליד הפוסטר הזה הייתי נבוך, יותר מכל אדם אחר, מכל פלסטיני", המשיך השגריר. "זה אירוע מצער ואני מרגיש נורא שאנשים הגיבו לכך כמו שהם הגיבו".

לדברי פרידמן, העברת השגרירות הייתה החלטה של טראמפ עצמו, ומה שהנחה אותו היה האינטרס האמריקני. בנוגע לתוכנית השלום, סירב פרידמן לחשוף את לוח הזמנים להצגת יוזמת השלום של הנשיא. "אני חושב שזה עניין של חודשים, אני לא יכול לתת לך תאריך ספציפי יש עוד צדדים שמעורבים בכך גם בוושינגטון וגם כאן בישראל", אמר הנשיא.

בנוגע לשאלה האם תוכנית השלום של טראמפ תוביל בסופו של דבר לשתי בירות בירושלים, ענה פרידמן: "אני לא רוצה להיכנס למונחים ספציפיים בנושא הזה, אתם תיאלצו לחכות לכך".

על השאלה כיצד טראמפ משוכנע כל כך ביישום תוכנית שלום, אמר פרידמן כי "נשיא ארה"ב תמיד היה אדם אופטימי, ומיומנויות השכנוע והמו"מ שלו טובות יותר משל כל אדם אחר שפגשתי". עם זאת, הוסיף פרידמן והדגיש כי טראמפ לא הולך לכפות על ישראל והפלסטינים לקבל את העסקה.

הראיון נערך בבנין השגרירות בשכונת ארנונה בירושלים. "קיוויתי שזה יהיה, בעזרת השם. זה לא חלום עוד", אמר פרידמן בהתייחסו להעברת השגרירות. "אני מרגיש בבית. זה יפהפה, אני גאה בזה וגם טראמפ".

פרידמן שיבח את נתניהו. "מכל מה שראיתי בו, ועבדתי איתו רבות, אני חושב שהוא מנהיג נפלא. אם הוא מאמין שאנחנו נעים בכיוון שהוא לטובת העם בישראל. אם הוא יחשוב שההצעה אינה עולה קנה אחד עם האינטרס הישראלי, אין לי ספק שהוא יפעל באופן שונה".

תגיות:השגריר האמריקניתמונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה