שידוכים וחיפוש זוגיות

מצמרר: 26 רווקות מבוגרות התחתנו בבת אחת - לא תאמינו בזכות איזה מעשה

אין ספק שיש ניסים בעולם, וזה אחד מהם: איך זכו 26 בנות לא דתיות להינשא תוך פרק זמן קצר לאחר ברכתו של המקובל ר' דוד אבוחצירא? חיזוק חשוב ומצמרר לכל מי שמאמין עדיין בכוחה של מסירות נפש, וביכולת שלה לגאול את האדם 'אפילו חרב חדה מונחת על צווארו'

אא

את הסיפור המדהים הבא מספר הרה"ג חיים זאיד, רבה של שכונת פרדס כץ בבני ברק, ובכוחו לחזק כל רווק ורווקה באשר הם. הרב מספר כי קבוצת רווקות מבוגרות שמנתה 26 בנות סך הכל, החליטה להגיע לשבת חיזוק ברובע היהודי בירושלים.

הצעירה ביותר מבין אותן רווקות הייתה בת 30, והמבוגרת ביותר – עברה את הקידומת 50. "מארגנת הקבוצה התקשרה אליי וביקשה שאגיע יחד איתן עם משפחתי, כדי לחזק אותן בדברי תורה והסכמתי", מספר הרב.

לדבריו, ביום חמישי שלפני אותה שבת הגיע להתייעצות עם המקובל רבי דוד אבוחצירא מנהריה, וסיפר לו על השבת שהוא עתיד להשתתף בה כששאלה בפיו: מה עליו להגיד לאותן בנות מעוכבות שידוך, כדי לחזק אותן באמונה ולא לייאש אותן במצבן?

ומה הייתה תשובת הרב אבוחצירא? תתכוננו, זה הולך להיות מרגש במיוחד: "תאמר להן שאם הן רוצות להתארס עוד השנה, שיוותרו על מכשירי הטלפון החכמים והלא כשרים שלהן – אייפון ודומיו", אמר המקובל.

 

רק בזמן ההבדלה אזר בו הרב אומץ לעשות מעשה

כשהרב זאיד שמע זאת, הוא נתקף במבוכה. "מדובר היה בבנות שאינן דתיות ממש אלא רק בתחילת ההתקרבות ליהדות, חלקן אף לא שומרות תורה ומצוות. וכיצד שייך לדבר על נושא כזה עם בנות כאלה? איך מבקשים כזה דבר מנשים שאינן דתיות?".

הרב קיבל את הדברים בלבו, ובמהלך הסעודה הראשונה ניסה למצוא את הזדמנות הפז להשחיל את הדברים של רבי דוד, אך לא עלתה בידו. בסעודה השנייה התרכז בדברי תורה וסיפורי מעשיות, ועדיין לא מצא את הדרך לשלב את השיחה הבוערת על המכשירים הטמאים.

הזמן עבר בנעימים, הבנות התחזקו באמונה אך מוצאי שבת הגיעה אף היא ורק בזמן ההבדלה אזר בו הרב אומץ לקום ולעשות מעשה. "אחרי ההבדלה ביקשתי מהבנות רשות לומר להם וורט קצר לסיכום השבת, ואז זרקתי את הפצצה ואמרתי להן: 'בנות יקרות, יש לי הפתעה בשבילכן', וסיפרתי להן על הקורות אותי אצל המקובל הרב אבוחצירא".

באותה נשימה הבטיח להן הרב זאיד בשמו של הרה"ג אבוחצירא שליט"א, כי אם ייפרדו מהמכשירים הטמאים יזכו לסיעתא דשמייא גדולה במציאת הזיווג שלהן, אלא שאז שרר שקט מקפיא עצמות באולם.

 

"פתאום ניגשה אחת הבנות והניחה על שולחני את המכשיר שלה"

כפי שצפה הרב, מדובר היה במשימה לא קלה עבור הבנות האלה – ולקח זמן עד שנראתה תגובה כלשהי באופק. "פתאום ניגשה אחת הבנות והניחה על שולחני את המכשיר שלה", משחזר הרב בהתרגשות.

ואם זה היה משמח – מה שקרה בשעה הבאה הוא בכלל לא נתפש: בזו אחר זו, 24 בנות נוספות הסכימו להיפרד מהמכשירים שלהן, מי בדמעות ומי בצהלה. כולן בלי יוצא מן הכלל ניגשו לשולחנו של הרב והניחו את המכשירים שלהן, חוץ מאחת. "לה היה קשה במיוחד להיפרד מהמכשיר האהוב שלה, אז קיבלתי את זה ונפרדתי מהבנות לשלום", מספר הרב. "נכנסתי לרכבי והתנעתי אותו, כשפתאום נשמעו דפיקות על החלון. זו הייתה אותה בחורה, שהתגברה לבסוף על הקושי וביקשה אף היא להפוך לכלה השנה. כעת גם המכשיר שלה היה בתוך השקית שהכילה את כל שאר המכשירים הטמאים".

שמח ומאושר על ההצלחה יוצאת הדופן הגיע הרב זאיד בשנית לרבי דוד, כדי לספר לו על הנס. "נכנסתי לרב עם שקית האייפונים, והרב התרגש מאוד ובירך את כל הבנות שבזכות ההקרבה ומסירות הנפש שלהן, יזכו להתארס עם ט"ו באב".

ואכן – תאמינו או לא, זה בדיוק מה שקרה: "25 בנות התארסו עד י' באב, והבת שהתמהמה עם מסירת המכשיר שלה, לא זכתה לזה עד אז. אבל זכתה לבסוף, כשבליל ט"ו באב התארסה, והרב אבוחצירא בכבודו ובעצמו נאות להשתתף באירוסיה".

אין ספק שיש ניסים בעולם, וזה אחד מהם.

תגיות:רבי דוד אבוחציראחתונהשידוכים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה