דמויות ביהדות

עשור לפטירתו של הרב יעקב יוסף זצ"ל: קווים לדמותו הגדולה

הרב יעקב יוסף זצ"ל היה ראש ישיבת "חזון יעקב" ורבה של שכונת "גבעת משה" בירושלים. השאיר אחריו מאות הקלטות של שיעורי תורה

  • ב' אייר התשפ"ג
הרב יעקב יוסף זצ’’ל (צילום: פלאש 90)הרב יעקב יוסף זצ’’ל (צילום: פלאש 90)
אא

היום (ראשון), ב' באייר תשפ"ג, מציינים בגעגוע את יום השנה ה-10 לפטירתו של הרב יעקב יוסף זצ"ל, בנו של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל.

1. הרב יעקב יוסף (18 באוקטובר 1946, כ"ג בתשרי תש"ז - 12 באפריל 2013, ב' באייר תשע"ג) היה ראש ישיבת "חזון יעקב", רב שכונת גבעת משה בירושלים, דיין, פוסק, חבר עיריית ירושלים וחבר הכנסת מטעם ש"ס בכנסת ה-11.

2. הרב יעקב יוסף ייסד ועמד בראשות ישיבת "חזון יעקב", הקרויה על שם סבו יעקב עובדיה. כמו כן הוא מונה כרב שכונת גבעת משה ותל ארזה בירושלים, והתגורר בשכונת שמואל הנביא בירושלים. היה חבר בגוף הכשרות "בד"ץ ישא ברכה". ודיין בבית הדין של קהילת היראים בראשות הרב שווארץ.

3. לאחר שאביו נתמנה כרב הראשי בתל אביב, העביר אליו את הנהגת בתי הכנסת בשכונת הבוכרים בירושלים, ואת מסירת שיעורי התורה שם. הרב יעקב שכלל את מערך השיעורים, וסדרם כשאת מרכזם העמיד בבית הכנסת בורכוב, שם אף הקים את ישיבת חזון יעקב, על שם סבו יעקב עובדיה.

4. הרב יוסף העביר במשך השנים שיעורי הלכה והשקפה יומיים, אף בבתי כנסת נוספים ברחבי הארץ. רוב שיעוריו משנותיו האחרונות היו מוקלטים.

5. הרב יעקב יוסף נפטר חצי שנה לפני פטירת אביו, בב' באייר תשע"ג (12 באפריל 2013). נקבר בהר המנוחות בירושלים. על מצבתו נכתב על פי צוואתו "פ"נ עבדך בן אמתך יעקב בן מרגלית יוסף", בלבד. אביו ובניו ספדו לו בהלוויתו.

6. הרב יוסף השאיר אחריו מאות הקלטות של שיעורי תורה. ההקלטות יצאו בדיסקים מסודרים לפי סדר השולחן ערוך.

7. לאחר גילוי מחלתו החל לערוך את סדרת ספריו בהלכה, לה העניק את השם "בעתה אחישנה" שערכו בגימטריה שווה לערכו של שמו. את ספריו ערך יחד עם בנו הבכור, הרב עובדיה. כשבוע לפני מותו יצא לאור הספר הראשון בסדרה, ונקרא שמו חזון יעקב - בעתה אחישנה על מועדים חלק א', כשאת הספר מעטרות הערות וחידושי בנו בשם "אמרי עובדיה". כעת עורכים את שאר ספרי הסדרה בהלכה על פי הקלטות שיעוריו.

מה ביקש הרב יעקב יוסף לכתוב על מצבתו? לחצו כאן והתרגשו.

תגיות:הרב יעקב יוסף זצ"לחזון יעקב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה