חדשות בארץ

בושה: רוב מוחץ באו"ם לחקירת האירועים בגבול הרצועה

מועצת זכויות האדם של האו"ם החליטה להקים צוות מיוחד לחקירת האירועים בגבול עזה בשבוע שעבר. ההחלטה הועברה ברוב מוחץ

  • ז' סיון התשע"ח
אא

מועצת זכויות האדם העבירה ביום שישי החלטה חד צדדית להקמת צוות מיוחד לחקירת האירועים האחרונים ברצועת עזה.

בכינוס מיוחד, שנערך במטה האו"ם בז'נבה, 29 מדינות בעד ההחלטה, 14 נמנעו ו-2 (ארה"ב והונגריה) הצביעו נגד. הצוות יישלח לחקור האם ישראל השתמשה בכוח מופרז מול עשרות אלפי המתפרעים הפלשתינים, שהסתערו על הגדר בהוראת חמאס, תוך כדי ניסיון לבצע פיגועים.

במהלך הדיון, אמר נציב זכויות האדם כי "זריקת בקבוקי תבערה וחציית גדר לא מצדיקים ירי בהמונים" הנציגה הישראלית אמרה בתגובה כי "אנו מגנים על אזרחנו כמו כל מדינה אחרת ופועלים על פי החוק הבינלאומי".

שגרירת ארה"ב באו"ם אמרה: "מועצת זכויות האדם לכאורה של האו"ם החליטה לפתוח בחקירה נגד מדינה דמוקרטית בעלת לגיטימציה להגן על עצמה בגבולותיה נגד תקיפות טרוריסטים. זה עוד יום מבייש לזכויות האדם".

ראש הממשלה נתניהו הגיב להחלטה וכת: "אין חדש תחת השמש. הארגון שקורא לעצמו המועצה לזכויות אדם שוב הוכיח שהוא גוף צבוע ומוטה שמטרתו לפגוע בישראל ולגבות טרור, אך הוא בעיקר  הוכיח שהוא לא רלוונטי".

ממשרד החוץ הישראלי נמסר: "ישראל דוחה לחלוטין את החלטת מועצת זכויות אדם, שהוכיחה שוב ששולטים בה הצביעות והאבסורד. התוצאות ידועות מראש, ברור לכל שהמטרה של המועצה איננה חקר האמת"

סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, אמרה כי "לא נקבל שום ועדת חקירה של המועצה, שמבוססת על צביעות, שקרים ומוסר פגום". השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, אמר כי "מועצת זכויות האדם הפכה מזמן למועצת זכויות הטרוריסט".

תגיות:או"םרצועת עזהחקירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה