חדשות בארץ

דובר צה"ל מאשים: "התקשורת הבינלאומית העניקה במה לשקרי חמאס"

דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס, פרסם מאמר בעיתון האמריקני "וול סטריט ג'ורנל". "חמאס אילץ את פעיליו להגיע לאזור הגבול לבושים כאזרחים, כאשר כל אחד אחראי על אזור מסוים"

  • ז' סיון התשע"ח
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, פרסם אמש (ראשון) מאמר בעיתון האמריקני "וול סטריט ז'ורנל", בו האשים את התקשורת הבינלאומית בהתמכרות לשקרים של חמאס.

בטורו מתאר דובר צה"ל כיצד החמאס משתמש באזרחי רצועת עזה לתעמולה תקשורתית, זאת במקביל להפעלת אלימות כלפי צה"ל וכחות הביטחון בהפגנות הנערכות בסמוך לגדר הגבול ברצועת עזה.

מנליס הזכיר את האירועים ביום הנכבה בהם נהרגו יותר מ-60 מפגינים ותיאר כיצד החמאס מיהר לעיתונות כדי להתאבל על "מותם של אזרחים חפים מפשע", בעוד מנהיג בכיר של הארגון, סלאח ברדוויל, אמר בראיון כי 50 מההרוגים היו פעילי חמאס.

"חמאס עצמו אישר כי 80% מההרוגים במהומות האלימות שלהם ביום שני האחרון היו חברי ארגון טרור, לא אזרחים חפים מפשע", הזכיר מנליס וציטט דברים שאמר מחמוד אלזהאר, ממקימי חמאס, בראיון לערוץ אל-ג'זירה ב-13 במאי: "כשאנחנו מדברים על 'התנגדות שלווה', אנחנו מרמים את הציבור".

"הרעיון שמדובר במחאה שקטה הוא השקר הגדול מכול, משום שהעקרונות הבסיסיים הדרושים למחאה בדמוקרטיה כמו ארה"ב או ישראל אינם קיימים בעזה", ממשיך מנליס להבהיר. "תחת שליטת החמאס, אין חופש דיבור, אין חופש התארגנות, אין חופש דת, אין חופש עיתונות".

מנליס הוסיף וטען כי החמאס סיפק תחבורה חינם לאזרחים, כולל נשים וילדים להפגנות בגבול, ושכר אותם כניצבים תמורת 14 דולר לאדם או 100 דולר למשפחה. אם הם הצליחו להיפצע הם קיבלו 500 דולר. "חמאס אילץ את כל המפקדים והפעילים שלו להגיע לגבול לבושים כאזרחים, כאשר כל אחד משמש כמנהל של אזור מסוים - כאילו כדי לביים את החלק שלו במבצע", כתב מנליס. "עבור החמאס, שקרים חשובים יותר מחיים".

"במתקפות לעבר הגדר, חמאס השתמש בתתי-מקלע, בקבוקי תבערה, עפיפוני תבערה ורימוני יד. מאות עזתים ניסו לפוצץ את הגדר או לחתוך אותה במטרה לחדור לשטח הריבוני של מדינת ישראל ולהגיע לאזרחים ישראלים תמימים בתוך דקות", תיאר מנליס את מה שהתרחש בהפגנות.

מנליס מצטט גם את מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר שאמר: "אנחנו נוריד את גדר הגבול ונעקור את הלב של הישראלים מגופם". כמו כן, הוא מציין מפה שפרסם חמאס בפייסבוק לאנשיו ושם מופיעות הדרכים הקלות ביותר להגעה ליישובים ישראלים. "לצה"ל היה מידע מודיעיני מדויק על כך שהפרות הסדר האלימות מסוות תכנית של חדירה המונית לישראל גם כדי לבצע טבח באזרחים ישראליים. חמאס קרא לזה 'מחאה לא אלימה' ורוב העולם פשוט נפל בפח. אלה לא היו חדשות מומצאות, זו פשוט היתה המצאה", כתב מנליס.

מנליס האשים את כלי התקשורת שפרסמו את שקרי חמאס. "חלק מהתקשורת סייעה לחמאס בכך שבחרה לפרסם את השקרים שלו ולא את העובדות", אמר. "אם בשביל לנצח במלחמת התעמולה הבינלאומית אני צריך לשקר כמו חמאס אז אעדיף לומר את האמת ולהפסיד. צה"ל ינצח בקרב האמיתי - הגנה על האזרחים שלנו מול הטרור.

"בהתמודדות עם המעשים הפחדניים של הטרוריסטים שהתחפשו לאזרחים, חיילי צה"ל נהגו באומץ ובאיפוק תחת הנחיות נוקשות של הוראות פתיחה באש כדי למנוע כמה שיותר פגיעה באזרחים חפים מפשע".

בסיום המאמר התייחס מנליס להבדל בינו ובין דובר חמאס, "ההבדל האמתי בין מר אבו זוהיירי לביני הוא שהוא הולך לישון כל לילה ומבקש את חורבן ארצי ואת מות ילדי. אני הולך לישון בלילה בתקווה לחיים טובים יותר עבור הילדים שלו, כמו גם שלי. וזו האמת".

תגיות:כסףהפגנהחמאסדובר צה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה