חדשות בארץ

לרגל העברת השגרירות: ראיון מרגש עם רבה הראשי של גואטמלה

"אנשים ניגשים אלי בכל מקום: 'אתה מהעם הנבחר!' הרב הראשי של גואטמלה מספר על אהבת התושבים ליהודים

  • ג' סיון התשע"ח
אא

"העם הגואטמלי רוצה לעזור לעם היהודי. זו אהבה שקשה לדבר עליה, אך קל להרגיש אותה" – את הדברים אומר הרב יוסף ג'רמון, רבה הראשי של גואטמלה בראיון שהעניק ל'כיכר השבת'.

גואטמלה היתה בין 33 המדינות שהצביעו בעד הקמתה של מדינת ישראל בשנת תש"ח. "כאשר הכריז הנשיא על הצעד הזה של העברת השגרירות - לא הייתי מופתע בכלל, בגלל האהדה של העם הגואטמלי לעם היהודי", אומר הרב ג'רמון. "לאמריקה הלטינית יש חלק חשוב מאד במדינת ישראל",.

הרב ג'רמון השתתף בחנוכת השגרירות, וקבע את המזוזה בפתח בניין השגרירות החדש בירושלים. "העברת השגרירות היא מהלך יפה וחשוב", אומר הרב. "אך יש להמשיך את זה ולא להיתקע בטקסים ובתמונות, אלא לשמור על הקשר בין ישראל לאמריקה הלטינית בכלל ולגואטמלה בפרט".

העם הגואטמלי אוהב את מדינת ישראל. "אני מסתובב הרבה ומרצה באוניברסיטאות, ונתקל לא מעט באהבה הזו כלפי היהודים. אנשים ניגשים אלי בכל מקום: 'אתה מהעם הנבחר!'", מספר הרב ג'רמון. "העם הגואטמלי מאמין בפסוק 'ואברכה מברכיך'. יש להם אינטרס טהור שהם באמת מאמינים בו - לעזור לעם היהודי. זו אהבה שקשה לדבר עליה, אך קל להרגיש אותה".

הרב יוסף ג'רמון, רבההראשי של גואטמלה, בן 30 בסך הכל. הוא שומר על יחסים חמים במיוחד עם הממשל בגואטמלה, ויש לו קשר רציף עם הנשיא מורלס ובכירי ממשלו. "יש לנו קשר כמעט יום יומי", מספר הרב. "כמובן שעשיתי ככל שביכולתי להביא להחלטה לצד אנשים רבים, דוגמת השגריר הישראלי, שפעל אף הוא רבות כדי לקדם את הנושא".

גואטמלה היא מדינה באמריקה המרכזית. אוכלוסייתה מונה כ-15 מיליון בני אדם ובירתה גואטמלה סיטי. בגואטמלה כ-900 יהודים, מספר בתי כנסת, גן ילדים יהודי ובית ספר "תרבות", המשלים את לימודי היהדות לתלמידים היהודיים, הנאלצים ללמוד בבתי ספר כלליים.

תגיות:ראיוןשגרירותגואטמלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה