חדשות בעולם

אשכול תגובות מכעיס בעולם: "בעזה מתרחש טבח, וישנה אדישות לחיי אדם"

על רקע המהומות ברצועת עזה, בעולם מגנים כעת את ישראל וארה"ב בטענה כי העברת השגרירות האמריקנית מתל אביב לירושלים היא זו שהתסיסה את הרוחות

זירת ההפגנות (צילומים: דובר צה"ל)זירת ההפגנות (צילומים: דובר צה"ל)
אא

על רקע המהומות ברצועת עזה, בעולם מגנים כעת את ישראל וארה"ב בטענה כי העברת השגרירות האמריקנית מתל אביב לירושלים היא זו שהתסיסה את הרוחות. בטורקיה מאשימים כעת את ישראל באלימות שמוגדרת על ידם לא פחות ולא יותר כ'טבח' בתושבי עזה, ומצרים דורשים זכויות לגיטמיות וצודקות על השימוש בכוח, כנגד מה שכינו אותו 'צעדת שלום'.

"ארצות הברית אחראית לטבח זה בדיוק כמו ממשלת ישראל", אמרו במשרד החוץ של אנקרה, תוך שהם מתייחסים להחלטה על העברת השגרירות לירושלים. "הצעד הזה של העברת השגרירות מתעלם מזכויות הפלסטינים, ואנחנו מקללים את הטבח שביצעו כוחות הביטחון הישראליים בפלסטינים שמשתתפים בהפגנות שלום", נכתב בהודעה הרשמית מטעמם. "ההחלטה לא חוקית ולא צודקת, ובגללה פרץ האירוע בעזה", אמר ראש ממשלת טורקיה בקיר בוזדק.

מי שהצטרף אליו הוא יוסוף אל מחמוד המכהן כדובר ה'ממשל הפסלטיני' ברמאללה. "אני קורא למדינות העולם לעצור את הטבח הנוראי שכוחות הכיבוש הישראליים מבצעים באנשים גיבורים", אמר.

 

תגובת 'בצלם': "כוחות הביטחון הישראליים מגלים אדישות מזוויעה לחיי אדם"

במועצת הביטחון של האו"ם מציינים כי צעדות שלום הן זכויות לגיטימיות', ועתידים לקיים דיון חירום דחוף על רקע ההפגנות בעזה. "אני מודאג ביותר מהחדשות שמגיעות מעזה, וממספר ההרוגים הגבוה", אמר מזכ"ל האו"ם בנאומו.

אל הגינויים מצטרפת כעת גם מצרים, שטוענת כי בפעולותיה, ישראל התכוונה לפגוע באזרחים הפלסטינים שבסך הכול רצו לקיים 'צעדת שלום'.

בהצהרה ששחרר ראש הממשלה המצרי לתקשורת, נכתב כי "מצרים מזהירה מפני ההשלכות השליליות של הסלמה מסוכנת זו, בשטחים הפלסטיניים הכבושים".

וגם בארץ, פעילי 'בצלם' ממהרים להשליך את הגפרור שלהם למדורה, ומפרסמים הצהרה שטוענת כי כוחות הביטחון הישראליים "מגלים אדישות מזוויעה לחיי אדם. לישראל היה זמן רב להגיע לגישות חלופיות לטיפול במחאה, מלבד ירי של אש חיה", נכתב בהצהרה. "העובדה שירי חי הוא שוב המדד היחיד שהצבא הישראלי משתמש בו, מעיד על אדישות מזוויעה כלפי חיי אדם, מצד בכירי הממשלה והצבא".

צפו בתיעוד מהמתרחש בגדר המערכת בשעות האחרונות:

 

תגיות:עולםהפגנהעזהתגובות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה