חדשות בארץ

בין הדוברים בנאומי פתיחת השגרירות: כומר שמטיף כי "אם אתה יהודי - אי אפשר להינצל"

אם זה לא מכעיס, אז אנחנו לא יודעים מה כן: אחד הנואמים בטקס חניכת השגרירות בירושלים הוא לא אחר מאשר הכומר רוברט ג'פריס, שידוע בדעותיו האנטישמיות הקיצוניות

רוברט ג'פריס באחד מנאומיו (צילום: shutterstock)רוברט ג'פריס באחד מנאומיו (צילום: shutterstock)
אא

אם זה לא מכעיס, אז אנחנו לא יודעים מה כן: אחד הנואמים בטקס חניכת השגרירות בירושלים הוא לא אחר מאשר הכומר רוברט ג'פריס, המקורב לנשיא ארה"ב דונאלד טראמפ ואף מייעץ לו בענייני דת.

בעבר הצליח ג'פריס לעורר את זעמם של לא מעט יהודים ברחבי העולם, לא רק בשל היותו קנאי דתי אלא אף בשל שלל התבטאויות הגזעניות והאנטישמיות: בין היתר נתפס ג'פריס בעבר כשהוא מזהיר את קהל מאזיניו מפני קרבה ליהודים, שכן "היהודים כולם יגיעו לגיהנום' ו'אם אתה יהודי – אי אפשר להינצל'.

ג'פריס מנהל כנסייה בפטיסטית גדולה בטקסס, ומרבית מדרשותיו מתפרסמות בערוצי טלוויזיה מיסיונריים בארה"ב. באחד מנאומיו בנושא הכפירה תקף את דת האסלאם אך הוסיף כי "לגבי היהדות, אי אפשר להינצל אם אתה יהודי".

ועם זאת, יחסו לממשלת ישראל הנוכחית ובראשה בנימין נתניהו – חיובית ותומכת. "אלוהים נתן את ירושלים ושאר ארץ הקודש ליהודים", אמר בנאום שנשא אשתקד, בהתייחסו להחלטת טראמפ על העברת השגרירות לירושלים.

מתנגד יוצא דופן לנאומו של ג'פריס הוא מיט רומני, שהתמודד עם נשיאות ארה"ב מטעם המפלגה הרפובליקנית. רומני קרא היום (ב') לביטול ההשתתפות של ג'פריס בטקס, תוך שהוא מכנה אותו 'קנאי דתי'. "אדם כזה לא צריך להוביל את התפילה במעמד פתיחת השגרירות בירושלים", אמר רומני.

תגיות:כומרנאוםשגרירותירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה