חדשות בארץ

נתניהו בטקס קבלת הפנים לאמריקנים: "טראמפ עשה היסטוריה"

נתניהו נשא דברים בטקס קבלת הפנים למשלחת האמריקנית, ובין היתר ציין: "אנו מודים לנשיא מעומק הלב על החלטתו". שר החוץ האמריקני: "זהו סימן לחברות ההדוקה בין מדינותינו"

אא

"זהו רגע היסטורי, הנשיא טראמפ עשה היסטוריה", כך אמר הערב (ראשון) ראש הממשלה נתניהו בנאום שנשא בטקס קבלת הפנים למשלחת האמריקנית שהגיעה לרגל העברת שגרירות ארה"ב לירושלים. על חברי המשלחת נמנו ג'ארד קושנר ואיוונקה טראמפ, שר האוצר האמריקני ושרת החוץ של גואטמלה.

"אנחנו מודים לנשיא מעומק הלב על החלטתו האמיצה להכיר בירושלים כבירת ישראל", הוא הוסיף ואמר, "זוהי החלטה שמדברת בשם האמת. זו העיר שאנו כמהים אליה כבר אלפי שנים, זו עיר הבירה שלנו, היא תישאר כזו לעולם".

עוד הוסיף ראש הממשלה: "קיימות מדינות שהולכות אף הן בעקבות הכרזת טראמפ, ואנו אכן מודים לגואטמלה שתפתח בעוד כיומיים שגרירות בירושלים. גם פראגווי תפתח יומיים לאחר מכן את השגרירות שלה בעיר הבירה ויהיו עוד מדינות שיעשו כך ונחשוף זאת בעתיד".

נתניהו ניצל את ההזדמנות כדי לצאת בקריאה: "אני קורא לעוד מדינות להעביר את השגרירויות שלהן לירושלים, זהו הדבר הנכון ביותר לעשות. כי זה מקדם שלום.  שלום אי אפשר לבסס על שקרים אלא רק על האמת, ובכל הסכם שלום בעתיד תישאר ירושלים בירתה של ישראל".

לסיום העניק נתניהו מכתב הוקרה לשגריר ארה"ב בישראל דייוויד פרידמן, וכן מסר לו את הערכתו באופן אישי. גם לג'ארד ואיוונקה הוא הודה במילים חמות: "תודה שאתם עומדים לצידנו, תודה שאתם עומדים לצידה של ירושלים ולצד האמת".

סטיב מנוצ'ין, שר האוצר האמריקני חתם את האירוע. "העברת השגרירות היא סימן לחברות ההדוקה בין מדינותינו", הוא ציין, "כבר בשנת 1995 החליט הקונגרס האמריקני כי יש להעביר את השגרירות האמריקנית לירושלים, אבל ההחלטה התעכבה במשך למעלה מעשרים שנה. כעת הנשיא טראמפ החליט שלא להתעכב עוד ומחר נחנוך את השגרירות".

תגיות:שגרירות ארה"בנתניהודייוויד פרידמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה